خبرهای داغ:
فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران با شعار «ایران، تئاتر، صلح و دوستی» منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۰۱
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم تئاتر ایران با شعار «ایران، تئاتر، صلح و دوستی» با هدف برقراری پیوند قوی‌تر میان‌پرده سینما و تئاتر و انگیزه استفاده از اثر نمایشی ضبط شده در بازار تئاتر و آرایه آن به سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان در همه جنبه‌های یک اثر نمایشی به اجرا گذاشته می‌شود.

مؤسسه دلدادگان کمیل زمان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، اداره کل هنر‌های نمایشی ایران، استانداری خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، انجمن هنر‌های نمایشی ایران شعبه خوزستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری کلان‌شهر اهواز به منظور ایجاد تعامل میان هنرمندان و رقابت سالم در نمایش آثار فاخر هنر‌های نمایشی این جشنواره را اجرایی می‌کنند.

اهداف جشنواره

۱- حمایت از آثار خلاق که در گسترش فرهنگ صلح و دوستی جهانی قدم برمی‌دارند.

۲- ارج نهادن به مقام شهدای محور مقاومت (حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و ابوحامد توسلی) و تمام قربانیان تروریسم امپریالیسم در جهان.

۳- حمایت از فلسطین و غزه.

۴- محیط زیست و چالش کمبود آب در جهان.

موضوعات جشنواره

۱- موضوعاتی که در بخش اهداف جشنواره ذکر شده است از اولویت انتخاب آثار است.

۲- آثار فلوکلور و بومی برگرفته از فرهنگ کشور شرکت‌کننده.

۳- موضوع آزاد

قوانین جشنواره

۱- ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره به‌منزله اعطای مجوز به گروه اجرایی در بارگذاری اثر در سکو‌های پخش مجازی یا پلتفرم‌های معین‌شده و استفاده از فیلم اجرا در کارگاه‌های پژوهشی و یا پخش اثر در اماکن مدنظر دبیرخانه جشنواره است.

۲- ستاد جشنواره ثبت‌نام کننده اثر را به‌عنوان صاحب اثر و متقاضی حضور در جشنواره به شمار آورده و تمامی مسئولیت‌های مادی و معنوی را بر عهده ایشان می‌داند، بدیهی است در صورت خلاف ادعای متقاضی در خصوص مالکیت اثر مسئولیت کامل این موضوع به عهده ایشان خواهد بود.

۳- فیلم ارسالی باید از کیفیت مطلوب برای ارزیابی برخوردار باشد و در صورت هر گونه نقص در نسخه ارایه شده، مسؤولیتی به عهده دبیرخانه جشنواره نیست.

۴- دبیرخانه جشنواره هیچ گونه محدودیتی در استفاده از تعداد دوربین و انتخاب زاویه دوربین ندارد، اما توصیه می‌شود برای تهیه نسخه تصویری، خصایص نمایشی اثر مدنظر قرار گیرد.

۵- تعداد اکران و محل اکران آثار پذیرفته شده طبق جدول ارایه شده توسط دبیرخانه و بر اساس قرارداد منعقدشده معین خواهد شد.

۶- آثار راه یافته در جشنواره باید یک نفر را از میان کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده یا نماینده کمپانی صاحب اثر، به‌منظور حضور در زمان برگزاری جشنواره به دبیرخانه معرفی کند.

تبصره: در صورت عدم حضور نماینده گروه راه یافته اثر از ارزیابی جشنواره کنار گذاشته خواهد شد.

۷- گروه‌های متقاضی بعد از پر کردن فرم شرکت در جشنواره، می‌توانند اثر نمایشی خود را در سایت https://khoozestan.theater.ir/ بارگذاری کنند.

تبصره: در صورتی که اثر ارسالی مورد تایید در بخش نهایی جشنواره قرار گرفت، گروه باید نسخه باکیفیت اثر را به منظور اکران در اختیار ستاد جشنواره قرار دهد.

جوایز جشنواره

۱- جایزه بزرگ

۲- جایزه ویژه داوران

۳- رتبه‌های برگزیده جشنواره شامل نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، آهنگسازی، طراحی لباس، گریم، طراحی حرکت، طراحی نور، جایزه بهترین تصویربرداری و جایزه بهترین صدای ضبط شده.

توضیح: تعیین برگزیده برای تمامی عناوین یا برخی از آنها به تشخیص هیات داوران خواهد بود.

تبصره: تمام جوایز بخش رتبه‌های برگزیده به مبلغ ۱۰۰۰ دلار و جایزه بزرگ تا سقف ۱۵۰۰ دلار و جایزه ویژه داوران تا سقف ۲۰۰۰ دلاراست.

گاه‌شمار جشنواره

۱- تاریخ اعلام فراخوان: ۲۸ دی ۱۴۰۲،

۲- مهلت ارسال آثار به جشنواره: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲،

۳- اعلام آثار برگزیده‌شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲،

۴- تاریخ برگزاری: ۲۵ فروردین تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشانی دبیرخانه

خوزستان، اهواز، بلوار قدس، جنب پارک شهید سبحانی، تالار آفتاب

تلفن تماس: ۰۶۱۳۳۳۳۰۰۰۰ - ۰۹۱۹۲۱۲۳۸۸۲

آدرس سایت: https://khoozestan.theater.ir/

ایمیل: ipft@theater.ir

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار