خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از غربالگری فشار خون و دیابت ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۹۵ نفر در استان در پویش ملی سلامت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۲۰۶۵
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: باتلاش مراقبان سلامت و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت و با مشارکت سایر فعالان بخش سلامت، بیمارستانها، درمانگاه‌ها، مراکز طب کار، خانه‌های بهداشت کارگری و همراهی سازمان‌ها و اداره‌ها و از همه مهم‌تر مشارکت فعال مردم، پویش ملی سلامت بعد از بیش از ۷۰ روز تلاش بی وقفه در روز ۳۰ دی ماه پایان یافت.


وی افزود: در قالب پویش ملی سلامت موفق شدیم غربالگری بیش از ۷۰ درصد از گروه هدف ۱۸ سال و بالاتر را انجام دهیم و ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۹۵ نفر در خوزستان مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گفته بختیاری نیا؛ با اجرای پویش ملی سلامت در خوزستان، ۳۴ هزار و ۹۲۲ نفر با احتمال بیماری پرفشاری خون و ۲۸ هزار و ۷۰۱ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و پرفشاری خون بیماری‌های مزمنی هستند که عوارض خود را سال‌ها بعد نشان می‌دهند و هزینه‌های سنگینی برای فرد و جامعه بجا می‌گذارند، به همین دلیل شناسایی زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر به منظور دریافت مراقبت مؤثرتر باهدف پیشگیری از عوارض آنها، اهمیت بسزایی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: اصل کار ما بعد از اتمام پویش و انجام غربالگری است، به این معنا که کسانی که به عنوان موارد محتمل و مشکوک بیماری شناسایی شدند را پیگیری کنیم تا ابتلای آنها تایید شود و بعد خدمات مراقبتی و درمانی را جهت بیماران ارائه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار