خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در پویش ملی سلامت ۵۹.۵ درصد جمعیت گروه هدف خوزستان از نظر دیابت و پرفشاری خون غربالگری شدند.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۳۰
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، پژمان بختیاری نیا گفت: دیابت و پر فشاری خون بیماری‌های مزمن هستند که اگر تغذیه خوبی نداشته باشید یا اضافه وزن داشته باشید یا به اندازه کافی پیاده روی نکنید، ممکن است به آن‌ها مبتلا شوید.

او با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در خوزستان از ۲۰ آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور، افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۰ نفر معادل ۵۹.۵ درصد جمعیت گروه هدف استان از نظر دیابت و پرفشاری خون غربالگری شده اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: از مجموع افراد غربالگری شده، یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۶۶۱ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۲۷۵ هزار و ۲۸۵ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۴۵ هزار و ۳۳۶ نفر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ۱۳۱ هزار و ۵۷۲ نفر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر و ۲۶۵ هزار و ۲۱۶ دانشگاه علوم پزشکی آبادان بودند.

آقای بختیاری نیا گفت: بر اساس اعلام مدیر کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر، زمان پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه امسال تمدید شده است و افراد بالای ۱۸ می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت از این فرصت استفاده کنند تا از سلامت خود اطمینان حاصل کرده و یا درصورت ابتلا به بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون از بیماری خود آگاهی یابند و مداخله‌های درمانی آغاز شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار