اهتمام مسئولان به سهم نسل آینده از هوای پاک ضروری است

تبریز- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در مراسم زنگ هوای پاک اهتمام همه مسئولان به سهم نسل آینده از هوای پاک تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۰۹
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهنام اشتری با حضور در مراسم زنگ هوای پاک مدرسه مادر شکیب با اشاره به شعار امسال هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول تاکید کرد:  تحقق هوای پاک درگرو همکاری دوجانبه مردم و مسئولان است  یعنی  هم مسئولان تکالیفی درقبال قانون هوای پاک دارند و باید در زمینه اجرای آن پاسخگو باشند.

وی افزود:  مردم  باید همکاری‌های لازم برای تحقق هوای پاک  را مد نظر داشته باشند بنابراین شعار با توجه به این موضوع انتخاب شده که همکاری دوجانبه میان مردم و مسئولان برای داشتن هوای پاک موثر است و این نکته را یادآوری می‌کند.

اشتری درباره نقش خانواده ها  و نحوه مشارکت آن‌ها برای برخورداری از هوای پاک بیان کرد: مهم‌ترین عامل آلودگی هوا در کلانشهر تبریز خودروها و عامل دوم منابع ساکن و صنعتی بوده در زمان وارونگی دما، آلودگی هوا تشدید می‌شود این درحالی است که خودروهای بنزینی و دیزلی نیز در سطح شهر تردد می‌کنند در چنین شرایطی استفاده از خودروهای عمومی و معاینه فنی خودروها  توسط مردم می‌تواند نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی يكي از مهمترين مولفه ها در ساختارهاي فرهنگي- آموزشی کشور را ارتقای سواد محيط زيستي دانش آموزان فهیم  دانسته تاکید کرد: همه دانش آموزان تلاش کنند با ايجاد تغييرات اساسي در رفتار و عملكرد شان در ارتباط با محيط زيست، زمينه ايجاد و شكل گيري يك جامعه انساني سالم، پيشرفته و كارآمد را فراهم سازند.

وی افزود: ارتقای دانش و سواد محیط زیستی دانش آموزان ، آنها را شهرونداني مسوول و متعهد در حفظ محيط زيست  تعلیم داده گنجاندن اين تعهد در تمامي اقدامات فردي و اجتماعي  را برای آنها تکلیف  خواهد کرد.

 این مراسم با اجرای نمایش هوای پاک و حضور گروه های سرود همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی - محیط زیستی با اهدا جوایزی از طرف حفاظت محیط زیست استان و نواختن زنگ هوای پاک به پایان رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار