خبرهای داغ:
سی و هفتمین گردهمایی خانوادگی رزمندگان گردان کربلا روز جمعه در یادمان شهدای عملیات کربلایی چهار(علقمه) خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۳۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مسئول ستاد برگزاری گردهمایی گردان کربلا گفت: گردهمایی خانوادگی رزمندگان گردان کربلا همه ساله با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس در یکی از مناطق عملیاتی که این گردان حضور داشته است، برگزار می‌شود.

سید مجید شاه‌حسینی‌پور اظهار کرد: در سی و هفتمین گردهمایی خانوادگی رزمندگان گردان کربلا یک هزار رزمنده دفاع مقدس و یک هزار نفر از خانواده‌های آنها دور هم جمع شدند.

وی افزود:گردان سرافراز کربلای اهواز در ۳۰ ماموریت عملیاتی و پدافندی در هشت سال دفاع مقدس ۴۰۷ شهید، ۱۱ آزاده و ۲ هزار و ۵۶۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

شاه‌حسینی‌پور علت برگزاری سی و هفتمین گردهمایی خانوادگی رزمندگان گردان کربلا در یادمان شهدای عملیات کربلایی چهار(علقمه) در خرمشهر را حضور فعال این گردان در این عملیات عنوان کرد و افزود:در عملیات والفجر چهار گردان کربلا ۹۰ شهید را در راه انقلاب تقدیم کرده است.

عملیات کربلای چهار عملیات نظامی تهاجمی نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود که در دی‌ماه ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران انجام شد.

این عملیات در تاریخ سوم دی ۱۳۶۵ در محور ابوالخصیب در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، توسط نیروهای مسلح ایران آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار