خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۰۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سید عادل مولا، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به منظور دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه‌ها، ترکیب جمعیتی گونه‌ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

او می‌گوید: در جریان این سرشماری که از کلیه زیستگاه‌های آبی و تالابی استان انجام می‌شود، گونه‌های مرغابی، آبچلیک، حواصیل، فلامینگو و پلیکان و... مورد شمارش قرار می‌گیرند.

مولا ادامه داد: سال‌های قبل پرندگان شاخصی مثل پلیکان‌ها، مار گردن، باکلان کوچک و اردک مری، کفچه نوک و... در سرشماری ثبت شده است و امسال در زمان سرشماری از دی ماه، امید است حضور پرندگان مهاجر بیشتری از نظر تعداد و تنوع در استان را شاهد باشیم.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان می‌گوید: در این سرشماری کارشناسان اداره کل و واحد‌های تابعه در مناطق با بهره گیری از دوربین و تلسکوپ و هلی شات این ماموریت را به سرانجام خواهند رساند.

خوزستان از آخرین توقف گاه‌های پرندگان مهاجر در کشور است. پرندگان مهاجر از سیبری و شرق آفریقا با گذر از شمال کشور در فصل مهاجرت وارد خوزستان می‌شوند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار