خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: پروژه ۱۶۰ واحدی مسکن معلولان شهرستان هرسین همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۶۸۶۱۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بهزاد شهبازی در بازدید از پروژه مسکن معلولان شهرستان هرسین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه 160 واحدی معلولان شهرستان هرسین برای خانواده‌های دارای یک معلول تا سه معلول در قالب مسکن مهر ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال 89 شروع شده است، عنوان کرد: این پروژه تا ساعت 1400 در مرحله سفت کاری متوقف شده و از ابتدای 1401 مرحله نازک‌کاری با حضور تیم جهادی و تزریق اعتبار شروع شده است.

شهبازی گفت: پروژه از نظر سفت‌کاری، نازک‌کاری و محوطه‌سازی انجام و مقرر شده راه و شهرسازی کار آسفالت معابر را از فردا آغاز کند و در صورت مساعد بودن هوا تا یک هفته انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از واگذاری این واحدها در دهه فجر امسال خبرداد و بیان کرد: از سال 1401 تاکنون 30 میلیارد تومان توسط بخش دولتی و 15 میلیارد تومان توسط خیران و خدمات تأمین شده است.

شهبازی میزان تسهیلات هر متقاضی را 100 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: فضلی مفید هر واحد 78 مترمربع است.

وی درباره وضعیت مناسب‌سازی این پروژه گفت: با توکه به اینکه این پروژه در ابتدا برای معلولان نبوده برای موارد مناسب سازی رعایت نشده بود اما سعی شده مناسب‌سازی تا حد امکان رعایت شود.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه 160 واحدی مسکن مهر بهزیستی بیش از 11 سال قبل متوقف شده بود و امروز آماده بهره‌برداری است. 

وی افزود:‌پروژه نهضت ملی مسکن هرسین برای رفاه بیشتر و قیمت تمام شده کمتر به صورت دو طبقه در نظر گرفتن شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی آماده‌سازی پروژه 60 درصد است عنوان کرد: گام بعدی این نوع پروژه‌ها با توجه به تعداد کم طبقات به پیگیری و جدیت متقاضیان بستگی دارد.

آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در هرسین

شمس‌الله خدادادی امروز در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن هرسین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح نهضت ملی شهرستان هرسین در سایت 30 هکتاری و به صورت گروه‌های دو نفره ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان با واریز 40 میلیون تومان و بعد از دریافت نقشه می‌توانند نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند، عنوان کرد: برای هر نفر تسهیلات 550 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

خدادادی با اشاره به اینکه در هرسین 1300 متقاضی مؤثر نهضت ملی مسکن وجود دارد گفت: این پروژه برای 686 نفر جانمایی شده و برای مابقی متقاضیان باید از طریق راه و شهرسازی زمین تأمین شود.

وی افزود: زمین‌هایی نیز در مناطق روستایی تأمین شده و افرادی که قبلاً برای مناطق شهری ثبت‌نام کرده بودند در صورت تمایل می‌توانند در سامانه آن را تغییر دهند و از زمین‌های روستایی استفاده کنند.

خدادادی با بیان اینکه مراحل طراحی و کمیته تخصصی طی شده و کمیسیون ماده پنج این پروژه نیز انجام شده است گفت: آماده‌سازی این پروژه 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرعه‌کشی قطعات در دو هفته آینده انجام می‌شود.

وی تعداد قطعات مسکونی ابن پروژه را 380 قطعه عنوان کرد و افزود: متوسط مساحت قطعات مسکونی 200 مترمربع و تعداد واحدهای مسکونی 686 واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه عنوان کرد: این پروژه 1349 مترمربع کاربری مذهبی، 720 مترمربع کاربری فرهنگی، 4714 مترمربع کاربری آموزشی، 2847 مترمربع کاربری درمانی و 34هزار و 150 مترمربع فضای سبز دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار