خبرهای داغ:
سردار قنبری در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر از سراسر کشور/بازی دراز میعادگاه شهیدان و نماد عزت و افتخار منطقه غرب کشور است

جانشین فرماندهی سپاه استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی شده ۴۰ هزار نفر از سراسر کشور در مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دراز و صعود به این ارتفاعات شرکت کنند.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۵۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

سردار مسعود قنبری در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار داشت: از ماه‌ها قبل کمیته‌های شش گانه شامل اسکان، پشتیبانی، فنی و مهندسی، فرهنگی، بهداشت و سلامت و امنیت تشکیل شده و آمادگی لازم در تمام زمینه‌ها وجود دارد.

 

جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز از ساعت 6 صبح فردا پنجشنبه آغاز می‌شود گفت: پیش بینی شده 40 هزار نفر در این ارتفاعات حضور پیدا کنند و مدارس، مساجد، حسینیه‌ها برای اسکان 15 هزار نفر در شهرستان سرپل‌ذهاب آماده شده و سایر شهرهای مجاور نیز امکاناتی را برای اسکان فراهم کرده‌اند.

 

سردار قنبری ضمن دعوت به حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در این مراسم افزود: وضعیت هوا در منطقه بسیار مطلوب است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی افزود: بازی دراز میعادگاه شهیدان و فتح الفتوح دلاوردان سپاه و ارتش بود و نماد عزت و افتخار منطقه غرب کشور است.

 

قنبری عنوان کرد: ارتفاعات بازی دراز از نظر استراتژیک و سوق الجیشی از ارتفاعات بسیار مهم کشور در دوران دفاع مقدس بود زیرا بر مناطق مختلفی از سه شهرستان گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و گردنه پاطاق تسلط داشت.

 

جانشین فرماندهی سپاه استان کرمانشاه گفت: دشمن برای تصرف این ارتفاعات طمع کرده بود و متاسفانه در اوایل جنگ این ارتفاعات مورد تجاوز دشمن قرار گرفت و تصرف شد اما آنچه که مهم است این عملیات افتخارآمیز و غرورآفرین با طرح ریزی پیچیده توسط فرماندهان وقت سپاه و ارتش در یکم اردیبهشت ماه 1360 انجام شد و هشت روز طول کشید و به خاطر شجاعت رزمندگان این ارتفاعات به خاک کشور برگشت.  

 

وی با بیان اینکه سالگرد عملیات بازی دراز با مرکزیت شهرستان سرپل‌ذهاب هر ساله برگزار می‌شود افزود: این برنامه‌ها در دو بخش یادواره و صعود به ارتفاعات بازی دراز اجرا می‌شود و تمهیدات لازم برای میزبانی مناسب از زوار اندیشیده شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار