خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه هنرمندان، نیروی محرک و معمار تمدن نوین اسلامی هستند، گفت: تمدن نوین اسلامی با پیشگام شدن هنر محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۸۱۱۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در دهمین جشنواره سراسری «شعر بسیج» که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به سخن شهید آوینی در باب نقش هنر و تمدن‌سازی اظهار داشت: هنر پیش‌ران هر تمدنی است و همه تمدن‌ها به برکت و توان هنر توانسته‌اند تا در اذهان مردم مانا بمانند.

سردار کبیری‌پور با تاکید بر اینکه ابعاد تمدن برای جامعه بویژه نسل جوان قابل تصور نیست، بیان داشت: هنرمندان با ذهن جوال و هنری خود می‌توانند ابعاد و اضلاع تمدن را در قالب اثر هنری به جامعه و جوانان معرفی کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه ابعاد، ویژگی و شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی متفاوت است، ابراز داشت: تمدن غربی بر پایه اصالت ماده، دنیا، سود و لذت پایه‌گذاری شده است ضمن اینکه اساس تمدن نوین اسلامی توحید، کرامت انسان و اصالت دنیای دیگری می‌باشد.

سردار کبیری‌پور با تصریح بر اینکه بسیاری از فرموده‌های مقام معظم رهبری در باب تمدن اسلامی، حیات طیبه و استقرار دولت کریمه مغفول مانده است، اذعان داشت: هنرمندان بعنوان یک نیروی محرک و معمار، عهده‌دار تصویرسازی تمدن نوین اسلامی هستند و آنها با تبدیل متن خام و مفاهیم تئوری تمدن به آرایه تصویری هنر، می‌توانند ره‌نمای جوانان باشند.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: از هنرمندان درخواست داریم تا در مجامع هنری بویژه جمع‌های منتسب به بسیج، اهل دغدغه و دلسوزان انقلاب به موضوع تمدن‌سازی نوین اسلامی پرداخته شود تا هنر بازهم بتواند آن رسالت و پیشگامی در تحقق این تمدن را بعنوان مقدمه حیات طیبه محقق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار