خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از اجرای طرح راهگذر عرفان اسلامی شرق در شهرستان شاهرود با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۰۹
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

اجرای برنامه راهگذر عرفان اسلامی شرق در شهرستان شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، مرتضی نظری رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود در نشست خبری برگزاری رویداد بزرگ حل نیاز‌های فناورانه حوزه گردشگری در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان در شاهرود اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و بومی شهرستان شاهرود مورد تاکید ماست و تاکنون ۱۵ جشنواره در حوزه گردشگری برگزار کرده ایم که افزایش ۵۰ درصدی اقامتگاه‌های بوم گردی به ۵۲ اقامتگاه را داشته‌ایم.
او به ۱۰ پروژه سرمایه گذاری فعال که با غرب استان برابری می‌کند اشاره کرد و افزود: در تبلیغ و ترویج گردشگری و صنایع دستی در استان عقب هستین که با برگزاری این رویداد در ۹ عرصه امیدواریم این عقب ماندگی با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه حوزه گردشگری جبران شود.
نظری ادامه داد: در این رویداد نمایشگاه تخصصی حوزه صنایع دستی و خلاق دیده شده و آثار فاخر در این حوزه که بالغ بر ۵۰ درصد صنایع دستی استان از شهرستان شاهرود نشان ملی دریافت کرده اند نیز به نمایش گذاشته شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به حضور در کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی کشور در راستای احیا بافت‌ها و بنا‌های تاریخی شهرستان شاهرود با محوریت قلعه جهان سوز میرزا در روستای مغان، گفت: احیا بافت‌های تاریخی با محوریت شهرستان شاهرود در حوزه عرفان شرق استان سمنان در نشست تخصصی کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی در قالب راهگذر عرفان اسلامی مورد تاکید قرار گرفت
او اضافه کرد: در این گذر فرهنگی با محوریت شاهرود نشست‌های تخصصی در این راستا انجام شده و بسته اجرایی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در حوزه همایش‌ها و اجرایی دیده شده است و رویداد حل نیاز‌های فناورانه حوزه گردشگری می‌تواند در این راستا کمک کند.
نظری به طرحی به عنوان روستا بازار نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های منطقه در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی با ارتباط شرکت‌های عرضه کننده کسب کار خانگی و تسهیل در بازاریابی و تبلیغات در این طرح مورد تاکید است که با چهار روستا جلساتی برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها