خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: نظرسنجی و نیازسنجی دو رکن مهم در فرآیند پژوهشی است که با رویکرد آینده پژوهشی، راهگشای نواقص پیشین و نویدبخش آینده خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۷۳
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) درنهمین جشنواره امام علی(ع) سپاه استان قم اظهار داشت: اندیشیدن، پژوهش و نوآوری اساسی‌ترین نیاز برای دستیابی به پیشرفت، توسعه، دفاع عمومی و استقلال واقعی است.

سردار موحد بیان داشت: تاکید بر پژوهش و تشکیل پژوهشگران و اندیشمندان از مهمترین راه‌های رسیدن به رشد، شکوفایی و خودکفایی است.

فرمانده سپاه استان قم اذعان داشت: پژوهش حلقه مفقوده‌ای است که متفکران، اندیشمندان و نخبگان به آن اعتقاد داشته و همواره کوشیده‌اند تا دستاوردهای خود را بر پایه‌ پژوهش‌های علمی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: پژوهش به معنای عام، بررسی یا کاوش سخت کوشانه و به معنای خاص، تحقیق و تجربه جامع با هدف کشف واقعیت‌های نو و تفسیر درست این واقعیت‌ها، تجدید نظر در نتیجه‌گیری‌ها، نظریه‌ها و قوانین پذیرفته شده در پرتو واقعیت‌های کشف شده است که بکارگیری اهمیت پژوهش برای تمام نخبگان آشکار است.

نظرسنجی و نیازسنجی دو رکن مهم در فرآیند پژوهشی است

سردار موحد اظهار کرد: فرآیند رسیدن به راه حل‌های قابل اطمینان از طریق گردآوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها بصورت نظام‌مند از شاخص‌های فعالیت پژوهش است که باید همواره مدنظر پژوهشگران جوان به این مقوله باشد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) تاکید کرد: پژوهش پشتوانه محکمی برای دفاع از طرح‌ها، ایده‌ها و خلاقیت‌هایی است که از فهم مدیران سلیقه محور بالاتر است.

وی افزود: یکی عوامل توسعه کشور، آموزش همراه با پژوهش است زیرا موجب افزایش بهره‌وری و جهش در همه ابعاد و بخش‌های گوناگون کشور می‌شود.

سردار موحد خاطرنشان کرد: پژوهش پیش‌گیرنده هزینه‌های پیش‌بینی نشده در روند توسعه ایران اسلامی است و در صورت اهمیت ندادن به آن در آینده باید هزینه‌های گزاف‌تری را متحمل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار