سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: از آغاز طرح پویش ملی دیابت و فشارخون بالا ، ۴۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان در آن مشارکت داشته‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۸۸
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مه ولات، جواد جوانی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در شهرستان مه ولات که از ۲۰ آبان آغاز شده، و تعداد۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۹ هزار و ۷۷۹ نفر جمعیت هدف (بالای ۱۸ سال) در این شهرستان هستند خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ۱۵۵ نفر دارای فشار خون بالا تشخیص داده شده و ۸۷ نفر مبتلا به دیابت بودند که ضمن تشکیل پرونده،برای آزمایش های تکمیلی به مرکزهای درمانی ارجاع شدند.

جوانی مهمترین عوارض بیماری دیابت را نارسایی کلیه، نارسایی قلبی ،مغزی و اختلالات چشمی و نابینایی،عوارض سیستم عصبی،پای دیابتی(ازعوارض دیررس دیابت) برشمرد و افزود: آموزش خودمراقبتی دربرابر بیماری دیابت، کنترل وزن، تغذیه سالم، ورزش و فعالیت بدنی، مصرف منظم داروها، خودپایشی وخودمراقبتی، ۶ اصل مهم درپیشگیری وکنترل بیماری دیابت میباشد.

وی بیان کرد: از عموم شهروندان محترم دعوت می گردد جهت مشارکت در این طرح ملی و دریافت خدمات رایگان پیشگیری و تشخیص به موقع بیماریهای دیابت و فشارخون بالا در مدت زمان تعیین شده به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها