یادداشت/ موسی سلیمانی

برکناری نتانیاهو و زلنسکی، از گمانه تا واقعیت

به هر حال اگر کشوری امنیت خود را برون سپاری کرد باید منتظر باشد روزی از پشت خنجر خواهند خورد چونکه راهبرد سیاست غرب، منفعت است که دوست و دشمن نمی شناسد.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۹۶
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام موسی سلیمانی یادداشت نویس و تحلیلگر مسائل سیاسی با توجه به اتفاقات در فلسطین و اوکراین با در نظر گرفتن مواضع دولت‌های استکباری و غربی با این دو جنگ، در عالم سیاست گمانه هایی دارد که قابل تامل است.
در یادداشت اخیر ایشان آمده است،

پس از گذشت حدود ۸۰ روز از طوفان الاقصی هرچه جلوتر می رویم ماهیت جبهه استکبار روز به روز نمایان تر می شود.

هر چه می‌گذرد استبداد، جنایت پیشگی، منفعت طلبی و ضد حقوق بشری سلطه گران نخ نماتر می‌شود.
از ماهیت های بر ملا شده دیگر در این جنگ، میشود به ماهیت حمایت شرطی از مزدوران اشاره کرد.

پس از جنایت های بی شمار نتانیاهو در غزه که با چراغ سبز آمریکا انجام شد و البته این جنایت‌ها اگر چه برای کم کردن از اعتراضات جهانی بود اما موفقیت چندانی برای نتانیاهو به همراه نداشت.

اخیرا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در انتقاد از عملکرد دولت اسرائیل و فاجعه انسانی ناشی از یورش نظامی آن به نوار غزه، گفته است: "نتانیاهو باید در دولت خود تغییر دهد. بایدن گفته که اسرائیل به‌دلیل بمباران گسترده و بی‌رویه آن در نوار غزه در حال از دست‌ دادن حمایت‌های انجام شده از خود است."

زمزمه تغییر زلنسکی نیز پس از ناکامی های متعدد از گفته ی برخی رسانه ها و کارشناسان شنیده می شود

 و این شيوه دولت‌های استکباری است که مهره ها و مزدوران شان در جبهه استکبار پس از عدم کارآیی و منفعت رسانی باید تغییر رویه بدهند یا کنار گذاشته شوند.
به هر حال اگر کشوری امنیت خود را برون سپاری کرد باید منتظر باشد روزی از پشت خنجر خواهند خورد چونکه راهبرد سیاست غرب، منفعت است که دوست و دشمن نمی شناسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار