عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شکست آمریکا در عراق، سوریه و لبنان و غزه افسانۀ قدرت نظامی را شکست.
کد خبر: ۹۵۶۲۷۱۷
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز دوشنبه در نشست پرسش و پاسخ با موضوع صعود ایران و افول آمریکا، در جمع دانشجویان دانشگاه اراک، با تاکید بر اینکه در یک محیط دانشجویی و دانشگاهی انتظار می‌رود که نگاه به پدیده‌ها دقیق و علمی باشد، گفت: دانشجو باید فعال باشد یعنی اینکه روندها را دقیق بشناسند و واقعیت‌ها را خوب مشاهده و توصیف کرده و با مبنای تحلیل درست بتواند برای جامعه خود تجویز درست داشته باشد.

وی افزود: امروز در شرایطی که شعارهای آزادی و دموکراسی بیان می‌شود، ملت‌های جهان شاهد تصویب قطعنامه‌ای (بین المللی) هستند که ضعیف‌ترین عبارات در آن به کار برده شده و اثری از محکومیت رژیم صهیونیستی نبوده و تعهدی هم متوجه آن نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و صحنه‌گردانی مدعیان دروغی حقوق بشر در این وقایع تصریح کرد:  نسل امروز نمایش‌هایی را در صحنه جهانی می‌بیند و سال گذشته نمایش و بازیگرانی وجود داشت که برای فوت یک خانم در ایران ناراحت بودند و بیانیه می‌دادند و همه امکانات رسانه‌ای خود را بسیج کردند و شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر می‌دادند.

جلیلی ادامه داد: یک سال گذشته است و همان افراد، آزادی هزاران زن و کودک را گرفته‌اند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده‌اند و این دوگانگی در حرف و عمل است؛ آنهایی که برای کار کردن چند سانتریفیوژ در ایران آن هم زیر نظر آژانس و برای مقاصد صلح آمیز پشت سر هم قطعنامه صادر می‌کنند، ۴۰ روز طول می‌کشد تا در مورد صدور قطعنامه برای جنگ غزه به نتیجه برسند.

وی افزود: آنها در مناسبات رسمی هم اینگونه رفتار می‌کنند، همین الان می‌گویند که چند قدرت باید از امتیاز وتو برخوردار باشند و برای بقیه حقی قائل نیستند.  آمریکا سعی دارد هر روز پایه‌های قدرت خود را تثبیت کند، اما این منطق جدید نیست و منطق استکبار این است که زور بیشتری دارد، اما باید بدانیم در مقابل آنها چه اقدامی انجام دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مناسبات غلطی که امروز در دنیا وجود دارد حاصل همین نگاه است، جنگ‌هایی که در عراق و افغانستان و سوریه راه افتاده هم حاصل همین نگاه است، می گویند نظم جهان این است! 

جلیلی یادآور شد: طی دو ماه گذشته جهان معاصر با پدیده کودک کشی و بمباران بیمارستان‌ها مواجه است؛ فرق این پدیده با دیگر پدیده‌ها این است که در موارد دیگر متعرضین ادعای تمدن نداشتند، اما امروز می‌بینیم همان کسانی که ادعای تمدن و دموکراسی را دارند نه تنها رفتار جنایتکارانه را محکوم نمی‌کنند بلکه به‌صراحت از اسرائیل حمایت مالی ۱۴ میلیارد دلاری می‌کنند.

وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در سه یا چهار سال اخیر توان خود را علیه ایران به‌کار گرفته است و به صراحت راهبرد فشار حداکثری را اعلام و اعمال می‌کند اما در صحنه عمل شاهدیم که همین راهبرد فشار حداکثری نیز با شکست فاحشی مواجه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دانشجویان باید نسبت به این رویکردها آگاه باشند، امروز سوال می‌شود در برابر عزه چه کمکی می‌توان انجام داد؟ یکی از آن اقدامات مقاومت است که شکل گرفته و دیگری بحث جنگ نرمی است که وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به توانمندی‌ علمی و فناوری ایران اشاره کرد و گفت: ما در دفاع مقدس توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم اما اکنون ما را محکوم به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها می‌کنند.

جلیلی حرکت امام خمینی (ره) در مبارزه با استکبار را حرکتی بزرگ عنوان و تصریح کرد: امام (ره) در برابر استکبار ایستاد و مقابله کرد و مردم هم این دعوت امام را اجابت کردند، همه دنیا می‌گفتند شاه باید بماند و پشت او ایستادند، اما ملت می‌گفتند باید برود و همه دیدند که رفت.

وی با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در عراق و سوریه و لبنان و غزه افسانۀ قدرت نظامی را شکست، خاطرنشان کرد: موفقیت‌ها همیشه وجود داشته و امروز به جایی رسیده‌ایم که رژیم صهیونیستی که در همه جنگ‌ها پیروز بود و آمریکایی که هر زمان اراده می‌کرد می‌توانست هر غلطی کند، متحمل شکست شده است اما نباید غفلت کنیم که فرصت برای جهش در اقتدار بیش از این حرف‌ها است و عرصه برای ارتقا قدرت نرم و فناوری‌های جدید و تغییر معادلات قدرت گسترده‌تر از این حرف‌هاست و می‌توان از حقوق و منافع و پیشرفت یک ملت دفاع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار