بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در جونقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۷۷
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جونقان،باحضور بخشدار جونقان و معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قلعه تاریخی جونقان برگزار شد.

خانم گودرزی مربی کانون پرورشی فرهنگی جونقان در این آیین اظهار کرد: قصه گویی هنری است که از گذشته‌های دور به جا مانده است و ما باید تلاش کنیم کودکان را به موضوع قصه گویی عادت داده و این مساله را جدی بگیریم.

وی افزود: قصه‌گویی بخشی از فرهنگ گذشته ما در انتقال مفاهیم مختلف ارزشی، دینی، فرهنگی جامعه است که می توان از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.

در ادامه افشاری هم طی سخنانی گفت: امروزه با توجه به گستردگی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، قصه گویی کم رنگ شده است، لذا باید توجه کنیم که قصه گویی را به زیست خانواده‌ها بازگردانیم و از ابزار قصه برای انتقال مفاهیم گدشتگان به نسل امروز برگردانیم.

وی، همچنین به تاثیر فرایند قصه گویی بر افراد اشاره کرد و هدف از برگزاری جشنواره های قصه گویی در سطح عموم را برگرداندن این روش زیبا تربیتی به جامعه عنوان کرد که خانواده های بازهم مثل گذشته با داستان و قصه دور هم جمع شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار