دبیر هیات روستایی و بازی های بومی و محلی ترشیز:

جشنواره بازی های بومی محلی ویژه توان یابان و افراد دارای معلولیت در کاشمر برگزار شد

دبیر هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان کاشمر از برگزازی جشنواره بازی های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت و توان یابان منطقه ترشیز با شرکت بیش از 70 نفر حبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۱۳۰۳
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ جشنواره بازی های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت و توان یابان منطقه ترشیز در سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولین واقع در دهخدا ۱۱ شهرستان برگزار شد.

رضا اسماعیل نژاد، دبیر هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان گفت: CBR یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، بیشتر در مناطق روستایی و در راستای توانمند سازی، برابر سازی فرصت ها و افزایش مشارکت اجتماعی معلولان انجام می شود که جشنواره بازی های بومی محلی در قالب همین طرح است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد: توسعه برنامه های توانمند سازی معلولان در مناطق روستایی و بهبود دسترسی افراد دارای معلولیت به فعالیت ها و امکانات ورزشی از مهمترین اهداف این برنامه است تا با اجرای برنامه های ورزشی، ضمن پرورش قوای جسمانی، روحی و روانی معلولان، مهارتهای ارتباطی و مشارکت اجتماعی این قشر نیز ارتقاء یابد.

اسماعیل نژاد افزود: این مسابقات در چهار رشته طناب کشی، هفت سنگ مهارتی، دارت، چوپ کشی، دال پلان و دوز فیزیکی به هیات معلولین و توان یابان شهرستان کاشمر، اداره ورزش و جوانان، هیئت بازی های بومی محلی بخش های مرکزی و فرح دشت برگزار شد.

در این مسابقات بیش از ۷۰ نفر شرکت کرده بودند که از همه شرکت کنندگان با اهدای جوایز، تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم از همکاری جواد زراعتکار عشرت آبادی رئیس هیات بخش فرح دشت؛ مسلم غلامی، مسئول کمیته استعدادیابی و آموزش هیات و خانم رمضانزاده تقدیر و تشکر شد.


خبرنگار/ محمد جعفرنژاد قوژدی



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار