خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس کل دادگستری استان سمنان در بازدید از دو خوابگاه دانشجویان شهرستان شاهرود؛ بر مرتفع نمودن کمبوده‌های مطروحه دانشجویان به قید فوریت را خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۱۳۸
|
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

دستور رئیس کل دادگستری سمنان در بازدید از خوابگاه‌های دانشجویان شاهرود؛ به قید فوریت کمبود‌های مطروحه مرتفع شودبه گزارش خبرنگار بسیج، رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه رئیس دادگستری و دادستان و فرمانده نتظامی شهرستان و مسئولین دانشگاه‌ها شب گذشته و در آستانه روز دانشجو به صورت سرزده و به مدت ۴ ساعت از خوابگاه‌های خواهران دانشگاه آزاد اسلامی و برادران دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید و با حضور در جمع دانشجویان مستمع مطالب آنان بود.
محمد جعفر عبدالهی در جمع دانشجویان خوابگاه‌ها گفت: دانائی از ارزش بالایی برخوردار است و نباید جزء کیفیت آموزش، موضوع دیگری دغدغه خاطر دانشجویان را به خود مشغول کند و آنان را از سَمت فرهیختگی و علم آموزی دور کند. دستگاه قضایی استان سمنان نسبت به خواسته‌های قانونی دانشجویان حساس است و درصدد رفع آن برمی آید.
او در ادامه افزود: در بازدید از بخش‌های مختلف اعم از؛ اتاق ها، آشپزخانه ها، محیطی‌های بهداشتی، سالن‌های مطالعه و ورزشی، متأسفانه عدم دقت کافی در تجهیز امکانات اولیه رفاهی، بهداشتی مشاهده می‌شود. نظام برای آینده سازان این مرز و بوم احترام قائل است و نباید نسبت به تأمین حقوق قانونی این قشر بی تفاوت بود.
عبدالهی با اشاره به عمده مشکلات مطرح شده عنوان کرد: کمبود روشنایی از محل ورودی مجموعه خوابگاه تا ساختمان محل سکونت، اُفت فشار آب در برخی از ساعات شبانه روز، عدم بهره برداری از اتاق‌های خالی و سکونت تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در یک اتاق غیر استاندارد وکوچک، کمبود یخچال، ماشین لباسشویی و جاروبرقی در هر طبقه، نامناسب بودن وضعیت تشک تخت ها، انباشت زباله‌ها پشت ساختمان خوابگاه، نظافت نامناسب سالن‌های ورزشی، عدم اختصاص سرویس‌های ایاب و ذهاب به تعداد لازم برای دفعات متعدد و نبود روشنایی و امنیت کافی در ساعات ابتدایی شب در کوچه منتهی به خوابگاه خواهران شنیده شد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان خطاب به دانشجویان اظهار کرد: مطالبات، به بهترین وجه ممکن از مسئولان دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و با قول‌های مساعد روسای دانشگاه ها، امید است در بازدید‌های بعدی فقط کیفیت آموزش دغدغه دانشجویان عنوان شود.
عبدالهی تأکید کرد: مسئولان دانشگاه‌های باید به صورت مداوم با حضور در جمع دانشجویان، شنونده مسائل و مطالب آنان بوده و رفع جدی مطالبات را وظیفه شرعی و قانونی خویش بدانند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه گفت: استعداد و نبوغ دانشجویان وقتی ظهور و بروز می‌کند که فکر آنان به مسائل تحصیلی مشغول باشد و دانشگاه باید برای پرورش نیروی کارآمد، متعهد، باتقوا و سالم الگو ساز خوبی برای اقشار مختلف جامعه محسوب شود. دستگاه قضایی استان در جمع دانشجویان دنبال اجابت حقوق شهروندی این قشر است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
در این بازدید دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی و انتظامی شهرستان شاهرود، رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها