خبرهای داغ:
کزازی خبر داد

پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در همدان/ وجود ۳۶۰ شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان همدان

همدان-رئیس پارک علم و فناوری استان همدان اعتبارات حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد فناوری که در پارک مستقر هستند در سال جاری و سال گذشته را ۸۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون برآورد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۷۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید کزازی امروز در جمع خبرنگارن به تشریح عملکرد پارک علم و فناوری استان طی ۲۰ ماهه گذشته پراخت و اظهار کرد: اشتغال در حوزه دانش بنیان و فناوری در مجموعه پارک ۲ هزار و  ۷۵۶ نفر است.

وی به ایجاد ۱۲ مرکز رشد در شهرستان‌ها در ۲۰ ماهه گذشته با رشد ۸۰ درصدی اشاره و بیان کرد: این مراکز شامل ۲ مرکز رشد پردیس، ۷ مرکز رشد وابسته، دو مرکز رشد نوآوری و  یک مرکز رشد مشترک است، ضمن اینکه پیش از این تنها پنج مرکز رشد فعال بود، مرکز نوآوری ایجاد نشده بود و یک مرکز رشد هم وجود داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه تعداد شرکت‌های مستقر در پارک ۳۶۰ شرکت و واحد فناور،   در مجموعه پارک پذیرش و دارای پرونده بوده و فعال هستند، گفت: از این تعداد ۴۲ شرکت دانش بنیان است که با این پارک کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ۳۶۰ شرکت مستقر در علم و فناوری، ۹۸ واحد در دوره موسسه هستند، افزود: ۱۵۹ واحد در دوره رشدی و ۹۹ واحد پیش رشد و هسته فناور هستند.

کزازی با بیان اینکه شرکت‌های ما  در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان فروش ریالی و ۵/۵ میلیون دلار فروش ارزی داشتند، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی داشتیم که اگر با همین وضعیت و شدت کار جلو رود در بدبینانه‌ترین حالت ما ۲ برابر سال گذشته فروش ریالی خواهیم داشت ضمن اینکه تا امروز ۵.۹ میلیون دلار فروش ارزی داشتیم که از مجموعه سال گذشته هم بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تور فناوری برگزار شده در سال گذشته ۳۵ تور است، افزود: در مجموع یک هزار و ۶۹۰ نفر از مجموعه پارک و شرکت‌های پارک بازدید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان به اجرای طرح وزارتخانه‌ای دستیار فناوری در همدان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته و امسال ارتباطی با دانشگاه‌ها داشتیم که دانشجو‌های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری طی مدتی مشخص می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور پارک دوره کارآموزی طی کنند که تاکنون ۷۱ درخواست مصاحبه و به شرکت‌ها معرفی کردیم تا با کار آشنا شده و با آن‌ها کار کنند و بتوانند بعد از فارغ التحصیلی  کسب و کاری  را ایجاد کنند و با فضای کسب و کار بازار آشنا باشند.

وی با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری صرفا کار تحقیقاتی نیست بلکه ملازم بازار است تا بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند، بیان کرد: کسی که بتواند چهار سال در پارک علم و فناوری شرکتی را اداره کند به طور قطع بعد از آن می‌تواند محصول خود را در بازار به فروش برساند و کار خود را به پیش ببرد.

کزازی به برگزاری ۸ دوره آموزشی و ۱۷۷ جلسه مشاوره‌ای برای شرکت‌ها در سال جاری اشاره و اظهار کرد: این امر به واسطه حمایت و پشتکار کارشناسان ما در حوزه مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون واحد‌های فناور ما در چهار نمایشگاه شرکت کرده‌  که ۱۸ طرح در این نمایشگاه‌ها ارائه شده است، گفت: در هفته پژوهش و فناوری استان، پارک علم و فناوری یکی از ارکان است به این صورت که از پنج کمیته مسئولیت دو کمیته با پارک علم و فناوری است که شامل کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها و کمیته انتخاب فناوران برتر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه ۲۰ طرح برتر استانی را برای این هفته انتخاب کردیم، گفت: ۱۵ واحد فناور، ۳ واحد R&D و ۲ واحد تحقیق و توسعه در بخش کشاورزی است که روز پایانی هفته پژوهش تقدیر می‌شوند.

وی به برگزاری نمایشگاهی از آخرین آورده‌های فناوری و تحقیقاتی دستگاه‌ها در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی با مسئولیت پارک علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فردا برگزار می‌شود و تا پایان هفته پژوهش ادامه دارد.

کزازی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ پرونده برای ثبت اختراع تشکیل شده که دو اختراع ثبت شده است، اضافه کرد: دو آزمایشگاه تخصصی زیست فناور و سفال و سرامیک در سطح پارک وجود دارد که  در سال جاری ۴۲۶ آزمایش در این آزمایشگاه‌ها انجام شده که اغلب برای  واحد‌های فناور و شرکت‌هایی که در این زمینه نیاز به خدمات آزمایشگاهی داشته‌اند.

وی اعتبارات حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد فناوری که در پارک مستقر هستند در سال جاری و سال گذشته را ۸۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون برآورد و بیان کرد: اعتبارات پرداختی ۸۳۰ میلیون تومان از منابع داخلی، ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت، ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل بنیاد علوی، ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تکلیفی پارک، ۲۵ میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری، ۴ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تهران و ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از منابع داخلی صندوق پژوهش و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با تاکید بر اینکه بازدهی طرح‌های دانش بنیان قابل قیاس با هیچ  طرحی نیست، یادآور شد: هزینه اشتغال در خارج از پارک بیش از یک میلیارد و۲۰۰ تومان و در حوزه دانشی ۳۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار