خبرهای داغ:
حسینی عنوان کرد

کسب آموزش‌های مهارتی کلید توانمندسازی و اشتغال/بازار همدان به شکل هوشمند، نظارت و کنترل می‌شود

همدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: آموزش‌های مهارتی به افزایش درآمد و تسریع و تسهیل امور کمک می‌کند و کسب آموزش‌های مهارتی کلید توانمندسازی و اشتغال است.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۲۱
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی با حضور در جمع اصحاب رسانه در دفتر صدای همدان، با بیان اینکه ارائه آموزش و فناوری‌های به روز با کمک سازمان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی در همه سطوح جامعه و بخش‌ها می‌تواند به افزایش درآمد و تسهیل امور کمک کند، اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها به عنوان یک چالش در کشور مطرح است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمن و شرایط ناثبات اقتصاد جهانی شاهد تثبیت نرخ بسیاری از کالاهای اساسی و افزایش یارانه به دهک‌های مختلف به ویژه دهک‌های پایین جامعه بوده‌ایم و با هماهنگی‌های انجام شده در سطوح ملی و استانی شاهد تامین و ذخیره‌سازی انواع کالاهای اساسی هستیم و هیچ گونه کمبودی در این زمینه نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بازار همدان به شکل هوشمند، نظارت و کنترل می‌شود، ابراز کرد: با ایجاد سامانه‌ای که اطلاع رسانی آن از سوی دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود، شهروندان می‌توانند از قیمت مصوب انواع کالا و خدمات از جمله کالاهای اساسی مطلع باشند و اصناف متخلف را معرفی کنند، چراکه نرخ‌های مختلف برای کالایی که یک قیمت واحد و مصوب دارد، منطقی و قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: به تعویق انداختن مشکلات ذهنی سالمندی یک راه حل دارد و آن توانمندسازی افراد است، مداخلات آموزشی مبتنی بر توانمندسازی سالمندان براساس الگوی خانواده محور، سطح کیفیت زندگی سالمند را بالا می‌برد که باید در دستور کار اداره کل فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به افزایش درآمد و تسریع و تسهیل امور کمک می‌کند و کسب آموزش‌های مهارتی کلید توانمندسازی و اشتغال است؛ ارائه آموزش و فناوری‌های روز با کمک سازمان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی باید در همه سطوح جامعه و بخش‌ها رسوخ کند و عامه مردم در حوزه هایی مانند رفتار با توریست آموزش دیده باشند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به توانمندسازی درآمدی افراد کمک می‌کند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مهارتی، یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های آموزشی و مسیر درست برای سرمایه‌گذاری است و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید براساس نیاز بازار ارائه شود، در غیر این صورت اگر مهارتی منجر به اشتغال نشود باید از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای حذف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان عنوان کرد: یکی از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی، آموزش مهارت‌های لازم به سرمایه انسانی است که در راستای افزایش توانمندی‌های دانشی و مهارتی و ارتقای قدرت درک افراد برای انجام کار در محدوده وظایف شغلی توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه می‌شود؛ همچنین اعضای شورای مهارت در افزایش آسیب‌های اجتماعی استان سهیم و پاسخگو هستند و باید تحولی ایجاد شود که تاثیر آموزش های مهارتی در جامعه هدف مشهود و قابل اندازه گیری باشد و بتوانیم بسنجیم چند درصد از افراد شاغل شدند.

وی ابراز کرد: تعهد اشتغال سال گذشته ۲۳ هزار و ۴۸۹ نفر بود که برای ۲۵ هزار و ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد شد و تعهد امسال نیز ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر است که با وجود گذشت هشت ماه از سال بیش از ۸۵ درصد آن تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه تمامی فرصت‌های شغلی ایجاد شده قابلیت راستی‌آزمایی دارند و همه مشاغل ایجاد شده برای این افراد از طریق سامانه رصد قابل راستی‌آزمایی است، گفت: علاوه بر راستی آزمایی مشاغل ایجاد شده از سوی دستگاه‌های تعیین شده و کمیته نظارت بر ایجاد اشتغال، بخش خصوصی نیز به طور مجزا این مهم را انجام می‌دهد.

حسینی بیان کرد: در کنار صنعت و کشاورزی باید از گردشگری به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه و رونق اقتصادی همدان نام برد و در سال جاری یک اقدام پایه ای در این حوزه انجام و مقدمات ثبت جهانی هگمتانه فراهم شد که به رشد جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک شایانی خواهد کرد و در این زمینه از سرمایه گذاران بخش گردشگری در همدان نیز حمایت می شود و تلاش داریم تا این حوزه محور اصلی توسعه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات