خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

باید با تولید فکر و اندیشه مشکلات جامعه را حل کنیم

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اساس نخبگی و فرهیختگی بر تولید اندیشه و فکر است، گفت: برای حل مشکلات جامعه باید با تولید فکر و اندیشه مشکلات را حل کنیم و از نخبگان جامعه کمک بگیریم.
کد خبر: ۹۵۶۱۷۸۴
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آئین نکوداشت روستای ده‌موسی به عنوان روستای شاخص فرهیختگی اظهار کرد: کشور ما بزرگان و افراد برجسته‌ای امثال بوعلی سینا، ملاصدرا، ابن رشد، خواجه نصیر و... را داشته است.

وی گفت: ملت ما هویت ملی بسیار قوی حتی در قبل از اسلام داشته و وقتی این هویت با اسلام تلفیق می‌یابد رشد مضاعف پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: این اتفاق بسیار مبارکی است که حفظ هویت ملی برای ما مهم است، و این تعلق به گذشته، تعلق به خانواده، همسایه و محله می‌تواند در رشد انسان بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد: از نقاط افتراق تمدن اسلامی و تمدن غربی در همین تعلقات به خانواده و همسایه و روستا است و حفظ و بقاء انسان نیازمند به این تعلقات است.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه خاصیت و عظمت انسان در این است که هیچ مانعی نمی‌تواند انسان را متوقف کند، تصریح کرد: وقتی سختی‌های مسیر را می‌بینیم لذت رسیدن به آن هدف بهتر برای ما مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه اساس نخبگی و فرهیختگی بر تولید اندیشه و فکر است، اظهار کرد: به تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر کشورمان اگر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را کسانی پیش بردند که توانسته‌اند فکر و اندیشه تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در روایات آمده است، اگر خداوند متعال به کسی نعمت می‌دهد در واقع دوست دارد اثر نعمت در آنها را ببیند، گفت: اگر کسی قدرت تولید فکر و اندیشه دارد و نخبه است، خداوند می‌خواهد این نخبگی در جامعه آثار داشته باشد و جامعه نیز از نخبگان خود  انتظار متقابل دارند.

وی افزود: برای حل مشکلات جامعه باید با تولید فکر و اندیشه مشکلات را حل کنیم و از نخبگان جامعه کمک بگیریم.

شعبانی با بیان اینکه در اسلام وقتی صحبت از حق می‌شود، همیشه حق‌ها متقابل هستند، اظهار کرد: اگر جامعه حقی برگردن نخبگانش، دانشمندانش و مسئولینش دارد، نخبگان هم بالعکس حقی بر گردن جامعه دارند و جامعه باید قدردان نخبگان خود باشد.

وی بیان کرد: از دبیر این نکوداشت، از کسانی که این پیشنهاد خوب را داده‌اند و آن را تثبیت و هویت‌بخشی کرده‌اند که نخبگان گذشته خود را با دانش‌آموزان امروزی پیوند دهند، تشکر می‌کنم .

در پایان این مراسم از چند نفر از نخبگان و عوامل این نکوداشت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات