خبرهای داغ:
فزونی:

رسالت دکتر سلیمی مؤید ثبت دانش شفاهی و غنای فرهنگی مردم بهار بود

همدان-رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهار گفت: رسالت زنده یاد دکتر سلیم سلیمی مؤید ثبت دانش شفاهی و غنای فرهنگی مردم بهار بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۸۴۷
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

رسالت دکتر سلیمی مؤید ثبت دانش شفاهی و غنای فرهنگی مردم بهار بود

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، معصومه فزونی در مراسم یادبود پژوهشگر و نگارنده فرهنگ شفاهی مردم بهار، زنده یاد دکتر سلیم سلیمی مؤید که در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد، با بیان اینکه رسالت دکتر سلیمی مؤید ثبت دانش شفاهی و غنای فرهنگی مردم بهار بود، اظهار کرد: مرحوم دکتر سلیمی موید متولد ۱۳۴۷، عاشق زبان و فرهنگ بهار بود و از نوجوانی دفتری به دست داشت و مدام در حال نوشتن ضرب المثل‌های ترکی، محاوره‌ها و نقل قول‌های پدران نیاکان و بررسی پیشینه‌ها بود و گاهی بزرگترها را به خاطر نکته‌سنجی‌ها و سوالات زیاد خود متعجب می‌کرد.

وی با اشاره به نهایت علاقه و ادبیات و فرهنگ عامه این استاد و پژوهشگر برجسته حوزه مردم شفاهی افزود: وی یکی از مفاخر و اندیشمندان شهرستان بهار است، استادی که با ارائه بیش از ۱۶ کتاب و ۶۵ مقاله جزو نویسنده و پژوهشگران تاثیرگذار در حوزه مردم شناسی و‌ میراث فرهنگی در سطح کشور بودند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار ابراز کرد: آنچه که دکتر سلیمی را برای مردم بهار جاودانه کرد تلاش بی‌وقفه ایشان در بیش از ۳ دهه در تالیف کتاب «فرهنگ شفاهی مردم بهار» بود.

وی تصریح کرد: رسالت ثبت دانش و غنای فرهنگ عمومی بهار در این مسیر با شناسایی و معرفی فرهنگ عمومی و هویت بخشی به آن که بخشی از فرهنگ و قومت ملی است، بی‌وقفه تلاش کرد و نسل‌های آینده وامدار قلم و اندیشه این پژوهشگر توانمند خواهد بود.

فزونی از برگزاری سلسه جلساتی به بررسی و آثار دکتر سلیمی با عنوان فرهنگ شناسی دکتر سلیمی خبر داد و گفت: با توجه به وظیفه ذاتی کتابخانه‌های عمومی که معرفی دانش و مرمت و نشر آن در جامعه و تعهد به پاسداشت و معرفی مفاخر ملی است در سطح دانش بشری و ارتقاء آگاهی تلاش کرده و برآن است تا با سلسه جلساتی به بررسی و آثار دکتر سلیمی با عنوان فرهنگ شناسی دکتر سلیمی با حضور اساتید این حوزه برگزار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات