خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

توجه جدی شورای فرهنگ عمومی به خانواده است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در شورای فرهنگ عمومی توجه جدی به خانواده است که کارهای جدی در این زمینه انجام شده است، همچنین تلاش بر این است که در شورا مسئله خانواده مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۶۴
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در گردهمایی شورای فرهنگ عمومی استان همدان که با حضور ائمه جماعات استان، فرمانداران و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی توجه جدی به خانواده است که کارهای جدی در این زمینه انجام شده است، همچنین تلاش بر این است که در شورا مسئله خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از جمله نقاط قوت شورای فرهنگ، مسئله توجه به تربیت کودک و نوجوان است، در زمینه سند قرآنی سند خوبی تدوین شد و به شورا ارسال شد و به عنوان سند نمونه به استان‌های دیگر ارسال شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: سند فرهنگی ما دو سال طول کشید تا تدوین و رونمایی شد اما نتوانستیم در این عرصه موفق عمل کنیم چراکه کار پیش نرفته است.

وی ابراز کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بارها صحبت از حکمرانی فرهنگی شده است اما اگر مسئولین همراهی نکنند اتفاقی نمی‌افتد؛ وقتی این شورا موفق می‌شود که خلأ فرهنگی در استان حل شود؛ این یعنی ما در حکمرانی فرهنگی نیازمند همراهی جدی مسئولین هستیم.

شعبانی موثقی عنوان کرد: آئین نامه شورای فرهنگ عمومی بعد از دو سال هنوز ابلاغ نشده است؛ این باید ابلاغ شود تا در روند اجرا قرار بگیرد و درخواست ما این است هرچه سریع‌‌تر آئین‌نامه ابلاغ و کمیته‌های تخصصی تشکیل شود، اگر بخواهیم شورای فرهنگی اثرگذار باشد این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سند قرآنی بودجه ندارد، خاطرنشان کرد: سند فرهنگی نیز بودجه ندارد؛ شورای فرهنگ عمومی باید در بودجه‌ها و نسبت به هزینه‌ها نظارت کند؛ در آیین نامه جدید یک اصلاحیه‌ای صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان قرارگاه باشد، گفت: ما ظرفیت‌های خوبی در شهر همدان داریم؛ استاندار باید کمک کرده و به نفع جوانان ظرفیت‌سازی کند؛ مرکز تربیت کودک و نوجوان که از اتفاقات همین شورا بوده اگر حمایت شود می‌تواند در این شرایط کمک کند و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اغلب اولویت حساب نمی‌شود و ما در عرصه فرهنگ مظلوم واقع شدیم، عنوان کرد: نباید نسبت به فرهنگ بی‌توجهی شود، دبیرخانه‌ها باید حمایت شوند، دبیرخانه به چند نفر نیروی دائمی نیاز دارد که معضل و راهکارها را پیدا کنند و در صحن عمومی شورا بیاورند.

شعبانی موثقی بیان کرد: دبیرخانه باید فعال شود، ما در پیشگاه الهی مسئول هستیم اگر ظرفیتی هست که انجام نشد ما مسئول آن هستیم.

*وجود ۱۰ شورای فعال در مرکز و شهرستان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به عملکرد یک سال گذشته اظهار کرد: ۱۰ شورای فعال در مرکز و شهرستان‌ها وجود دارد، ۱۶۰ عنوان دستور جلسه در سطح استان بود که ۷۵ درصد جلسات در سال گذشته برگزار شد.

مسعود ویژه افزود: در حوزه اردوگاه‌های تربیتی اقدامات خوبی انجام شد، سندنویسی، کمیته تخصصی استان، راه‌اندازی بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی و مباحثی همچون فرهنگ پهلوانی، گرامیداشت مفاخر استان، شعر رضوی و... برگزار شد.

وی گفت: در نهایت حدود ۲۰ مصوبه اجرا شده داشتیم که معادل ۵۶ درصد و ۹ مصوبه اجرا نشده است و در ۶ماهه اول ۵ جلسه با ۱۱دستور جلسه و ۱۶مصوبه داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ابراز کرد: مهمترین مصوبات امسال تشکیل ستاد هماهنگی برگزاری جلسات ملی مذهبی، تصویب اجرای جهاد تبیین و ... که همزمان با سالروز شورای فرهنگی جلسه‌ای برگزار شد و ۴۴ دستور جلسه، ۲۰مصوبه و ۱۴۲ جلسه با موضوع زنان، ایثار و شهادت، خانواده و... برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار