خبرهای داغ:
سرهنگ حمدی صخری به همراه پاسداران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج کارون مزار شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان را غباروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۵۶۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان امروز به مناسبت هفته بسیج سرهنگ حمدی صخری به همراه پاسداران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج کارون مزار شهدای جهاد عشایر عرب خوزستان در یادمان شهدای جهاد عشایر منطقه گمبوعه در شهرستان حمیدیه غباروبی و عطرافشانی شد.

سرهنگ حمدی صخری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کارون در این مراسم گفت: بیش از یک قرن از این جهاد بزرگ عشایر عرب خوزستان علیه استعمار انگلیس سپری شده اما نسل جوان امروز با ابعاد و تاثیرات این حماسه ماندگار آشنا نیست و وظیفه ماست که این وقایع و رویدادها را به این نسل منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم عرب خطه خوزستان همواره در خط مقدم دفاع از مکتب وتعالیم اهل بیت و مرزداران غیور و حافظان و پاسداران واقعی اسلام و تمامیت ارضی در طول تاریخ بوده و هستند.

در این مراسم پاسداران، پیشکسوتان و بسیجیان با قرائت فاتحه و نثار گل از مقام شامخ شهدا تجليل كردند.

گفتنی است در جریان نبرد عشایر قهرمان عرب خوزستان با انگلیسی در سال 1293 شمسی بیش از 1000 تن از نیروهای انگلیسی کشته و قریب 500 تن از عشایر نیز به شهادت رسیدند. در پی این عملیات، قوای متجاوز انگلیس تا روستای مرید از توابع خرمشهر عقب‌نشینی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار