خبرهای داغ:
دامغان_ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: پروانه بهره‌برداری اولین اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شهری دامغان صادر شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۸۶۲
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی اکبرپور سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: پروانه بهره‌برداری اولین اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی دامغان در محله زینبیه با نام "دلاقو" برای یکی از بانوان دامغانی صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: با راه‌اندازی این اقامتگاه بوم گردی، ضمن ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای دو نفر، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی دارای مجوز این شهرستان به ۱۰ عدد افزایش می‌یابد.

مجتبی اکبرپور با اشاره به اینکه احیاء و هویت‌ بخشی به بافت‌های تاریخی باعث رونق و معنا بخشیدن به ارزش‌های نهفته در تاریخ کهن ایران‌زمین می‌شود، گفت: بافت تاریخی دامغان دارای ظرفیت و ارزش بسیار بالایی ازجمله بازار، کاروانسرا، باراندازها، تکایا، مدارس علمیه، خانه‌های با ارزش قدیمی و ... است.

وی تصریح کرد: مرمت، ساماندهی و تعریف محورهای گردشگری شهری در بخش‌های مختلف آن از جمله اقدام‌های مهمی است که می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها