استاندار مرکزی گفت: امید است با حذف حاشیه‌ها و پرداختن به کارهای اصلی، اقدامات بزرگی در اراک انجام شود.
کد خبر: ۹۵۵۸۶۵۷
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مراسم تقدیر و معارفه شهردار اراک عصر روز گذشته در فرهنگسرای شهر اراک و با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

ضرورت حذف حاشیه‌ها و پرداختن به متن برای توسعه شهر اراک

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این مراسم با تاکید بر اینکه شهر اراک باید پیشران شهرهای استان مرکزی باشد و تحقق این مهم پیشرفت استان را به همراه دارد، گفت: امید است با حذف حاشیه‌ها و پرداختن به کارهای اصلی، اقدامات بزرگی در اراک انجام شود.

وی افزود: در سال ۱۳۸۱ در ۲۰۰ اُمین سالروز تاسیس شهر اراک، بیانیه ای ۲۱ بندی صادر شده است که تا به امروز تنها دو یا سه بند آن اجرایی شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیاز است بقیه این بندها نیز توسط شورای اسلامی کلانشهر و شهرداری اراک مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: مردم تفاوتی بین شهردار، استاندار، فرماندار و ... نمی‌بینند و همه آنها را دولت می‌دانند و هر موفقیت و شکستی در سبد دولت و نظام می‌نشیند ولی اوج رضایت مردم در ارائه خدمت شهرداری و دهیاری‌ها حاصل می‌شود.

ضرورت کاهش بروکراسی در شهرداری اراک

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در شهر اراک گفت: از شهردار انتظار می‌رود در دوره مسئولیت خود، با همکاری شورای این مشکلات را برطرف سازد.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل در شهر اراک، ایجاد فضای توسعه شهری است. بیش از ۲۰ سال است که اراک در طرح‌های جامع و تفصیلی قفل شده و طرح جامع جدید نیز این وضعیت را تداوم بخشیده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به کمک طرح تفصیلی در دستِ تهیه، توسعه شهر اراک در دستور کار قرار گیرد. این شهر از نظر زمین در مضیقه است و این امر اراک را به شهری گران تبدیل کرده است.

کریمی جایگزینی طرح ۵۸ متری برای دسترسی شرق به غرب شهر اراک، تقویت فضای سبز و توسعه حمل‌و نقل عمومی به منظور کاهش آلودگی هوا را از عمده مطالبات مردم اراکی دانست و گفت: ایجاد یک‌هزار هکتار فضای سبز در مدت ۱۵ سال گذشته برای این شهر پیش بینی شده بود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این مهم نیز محقق نشده‌ است.

وی افزود: شهر اراک در ۳۰ سال گذشته جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور و هفت شهر آلوده کشور بوده و نیاز است تا استفاده از خودروهای برقی در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : با توجه به توسعه ساختار شهرداری اراک بروکراسی شدیدی اکنون در شهرداری این شهر حاکم بوده که نیاز است نظام اداری و چرخه کار شهرداری تسهیل شود.

ضرورت توجه به نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در اراک

داوود قربانی رئیس شورای شهر اراک نیز در این مراسم گفت: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر اراک رقم خورده که بخشی از آن شامل توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه ون و میدل باس خریداری شده است و تزریق آن به محلات کم برخوردار نیز در دستور کار قرار گرفت و در کنار آن برای کمک به کاهش آلودگی هوا، این ناوگان توسعه یافت.

رئیس شورای شهر اراک با تاکید بر لزوم افزایش نشاط اجتماعی و امیدآفرینی گفت: اراک در بحث نشاط اجتماعی در بین شهرهای کشور حداقل امکانات را در اختیار دارد و تلاش شد که عمده زیرساخت در تفرجگاه نورالشهدا(دره گردو) آماده شود.

قربانی به روند احداث میدان امام خمینی(ره) و میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها سرعت بالایی داشته و اتفاق خوبی در این راستا رقم خورد.

همکاری شورای شهر می‌تواند گره گشای مشکلات باشد

علیرضا محمودی شهردار جدید شهر اراک نیز در این مراسم با اشاره به دستورات وزیر کشور در حکم ابلاغی، گفت: قطعا با کمک شورا این تاکیدات و بندهای مدنظر وزیر کشور را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: استان مرکزی دو مزیت نسبی شامل صنایع و شاه راه بودن را داراست و می‌توانیم این صنعت که گاهی به عنوان یک تهدید مطرح می‌شود را به فرصت تبدیل و از پتانسیل آن به نفع مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار