مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) گفت: با وجود این که در نظام سرمایه‌داری لیبرال دموکراسی آمریکا، ۷۵ درصد ثروت در دست ۱۰ درصد یهودیان است، متأسفانه در قبال مردم هیچ مسئولیتی قائل نیستند.
کد خبر: ۹۵۵۸۲۰۴
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، حجت‌الاسلام برهان باقری در جمع بسیجیان ضمن محکوم‌کردن اقدامات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل در جنایات جنگی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه و بخصوص زنان و کودکان این سرزمین؛ در موضوع ولایت‌فقیه و حاکمیت دین مطالبی را ارائه کرد و توضیح داد: می‌توان حاکمان و حکومت‌ها را به دودسته تقسیم کرد، حکومت‌هایی که بر پایه دین و یا بر پایه غیردینی بناشده‌اند و در هر دو شکل حکومت، وجود حاکم لازم است، اما در حکومت‌های غیردینی و سکولار، دموکراسی واقعی وجود ندارد و مبنای آن بر اساس استبداد و رأی حاکم و پادشاه است و هرچه حاکم بپسندد، کسی حق اعتراض ندارد و حتی اگر قانون هم در آن جامعه باشد، حاکم خود را فراتر از قانون می‌داند که نمونه آن را در طول تاریخ و سده‌های اخیر در حکومت فاشیست ایتالیا، هیتلر، آتاتورک و حکومت رضاخان مشاهده می‌کنیم که برای مثال رضاخان دو سوم مزارع کشور را به نام خودش کرد و کسی حق اعتراض نداشت.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه امام رضا (ع) نوع دوم حکومت را مشروطه خواند و عنوان کرد: نظام مشروطه از دیکتاتوری پادشاهی بهتر بوده و از معایب آن موروثی بودن است که احتمال سلطنت فردی نالایق و امکان تسلط پادشاه یا اطرافیان بر دستگاه‌های حکومتی وجود دارد. مانند حکومت انگلستان، بلژیک، سوئد و حکومت محمدرضا شاه پهلوی در دوران قبل از انقلاب که اگر انقلاب نمی‌شد پسر نالایقش بجای پدر نالایقش به تخت می‌نشست.

باقری در ادامه مطرح کرد: امروزه با نوع دیگری از حکومت‌داری مواجه هستیم که از آن به " اُلیگارشی" یا حکومت تعداد معدودی از طبقهٔ ثروتمند بر جامعه نام‌برده می‌شود. مانند حکومت صاحبان نفوذ و سرمایه‌داران آمریکا که شاهد هستیم با وجود این که در نظام سرمایه‌داری لیبرال دموکراسی آمریکا، ۷۵ درصد ثروت در دست ۱۰ درصد یهودیان است، متأسفانه در قبال مردم هیچ مسئولیتی قائل نیستند.

وی تصریح کرد: در همهٔ حکومت‌های غیردینی چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت گروهی و چه به‌صورت جمعی یک نوع دیکتاتوری نهفته یا آشکار وجود دارد و آزادی به‌جای آزادگی می‌نشیند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: در تقسیم‌بندی انواع حکومت‌ها، حکومت دینی را نیز داریم که حاکم در این نوع حکومت به دنبال پیاده‌کردن قوانین اسلامی در جامعه است .

باقری اذعان داشت: در چنین جامعه‌ای، حاکم اسلامی یا منصوب مستقیم از طرف خداوند است، مانند پیامبران و ائمه معصومین (ع) یا به‌صورت غیرمستقیم از بین فقها انتخاب می‌شود .

وی الزام حاکم را به اجرای قوانین الهی و ارزش‌های دینی از ویژگی‌های حاکمیت دینی و ولایت‌فقیه دانست و گفت: ولی‌فقیه خود را ملزم به اجرای قوانین الهی و ارزش‌های دینی می‌داند و نظر شخصی خود را به‌عنوان قانون بیان نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها