خبرهای داغ:
در راستای نخستین رزمایش ملی عمران روستا، در دیدار مسئول بسیج مهندسین عمران با پدر علم آبخوانداری در شیراز مطرح شد:
مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در راستای نخستین رزمایش ملی عمران روستا با حضور در منزل دکتر سید آهنگ کوثر پدر علم آبخوانداری کشور با این دانشمند برجسته‌ی ایران و جهان دیدار و گفتکو کرد.
کد خبر: ۹۵۵۷۵۰۷
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محسن قنادزاده، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در راستای نخستین رزمایش ملی عمران روستا با حضور در منزل دکتر سید آهنگ کوثر پدر علم آبخوانداری کشور با این دانشمند برجسته‌ی ایران و جهان دیدار و گفتکو کرد.

در این مراسم که به همت قرارگاه جهادی تخصصی سحاب برگزار شد، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری از دکتر کوثر با اعطای «تندیس و لوح یادبود نشان سقا» تجلیل کرد.

در ادامه مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با توجه به رشادت ها، وفاداری ها و تلاش های سرکار خانم نیکی دوایی همسر دکتر آهنگ کوثر با اعطای «نشان سقا» از این ایثار و از خودگذشتگی وی تقدیر نمود.

دکتر سید اهنگ کوثر نیز در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از حضور دکتر قنادزاده در منزل ایشان، تصریح کرد: بنده از اینکه افرادی آمدند که برای حفظ و نجات این آب و خاک دغدغه دارند و تلاش میکنند بسیار خوشحالم.

این دانشمند والا مقام ایرانی افزود: چند ده سال تلاش کردیم که بگوییم اگر بتونیم آب باران و رواناب ها را مدیریت کنیم، با همین میزان بارندگی میتوان کشور را اداره کرد و پایان بحران آب را جشن گرفت.

وی ادامه داد: بیشتر از اینکه کم آبی باشد، عدم مدیریت صحیح و عدم اجرای دقیق قوانین آبی، وضعیت موجود را بوجود آورده و از شما که برای نجات کشور و انقلاب اسلامی تلاش میکنید سپاسگزارم.

گفتنی است سید آهنگ کوثر چهارم خرداد ۱۳۱۵ در شهر مقدس شیراز به دنیا آمد و سالهای زیادی از عمر خود را در دل کویرها و بیابان های ایران زیست و تمام هستی، دانش، سلامتی و توان خود را مشتاقانه و عاشقانه برای آبادانی بیابان های ایران و افزایش اندوخته آبی کشور صرف نمود.

او دارای مدرک تحصیلی دکترای روابط آب و خاک و گیاه، با گرایش مهندسی آبیاری و آبشناسی جنگل، از دانشگاه اورگن آمریکا است.

کوثر در عمر بابرکت خود، به واسطه کشف شیوه آب خوان داری، جوایز و افتخاراتی کم نظیر در سطح ایران و جهان کسب کرد که او را به عنوان پدر علم آبخوانداری کشور ملقب نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار