فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی گفت: سرباز در همه فرهنگ‌ها از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است و سربازان نماد غیرت و عزت مداری در کشور هستند
کد خبر: ۹۵۵۷۲۵۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سرهنگ علی ربیعی در مراسم تحلیف و اخذ سردوشی فراگیران وظیفه هنگ آموزشی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، اظهار کرد: خدمت مقدس سربازی یکی از پایه‌های محکم و اقتدار ملی نظام است و توانسته جای خودش را به‌خوبی پیدا کند.

 وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند؛ (خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعاً مقدسی است که در زمان جنگ‌وصلح در صف اول نیازهای کشور قرار دارد)، افزود: خدمت مقدس سربازی در کشور ما علاوه بر اینکه رعایت مسئله قانون است، مقوله‌ای ارزشی است و خدمت در این لباس مقدس همانند قرآن خواندن و جهاد فی‌سبیل‌الله است.

 ربیعی تصریح کرد: قبل از انقلاب همه به دنبال دوری و فرار از سربازی بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا، سربازی از جایگاه خاصی برخوردار شده و دوران دفاع مقدس فضا را مناسب کرد.

 وی اهمیت امنیت برای همه ملت‌ها را فوق‌العاده‌ای اعلام کرد و توضیح داد: امنیت علت اصلی توسعه هر کاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی، بشمار می‌رود و حداقل نیمی از توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح، توسط سربازان تأمین می‌شود.

 فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی با بیان اینکه دوران مقدس سربازی به یک دوران خودسازی، پرورش استعدادها و به‌کارگیری توانمندی‌های درونی جوانان تبدیل شده است، مطرح کرد: خوشبختانه جوانان این فرصت را دوران طلایی زندگی خود می‌دانند و به‌خوبی از آن استفاده می‌کنند.

 ربیعی در ادامه بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی سربازان فداکار در کشور علاوه بر اینکه به وظایف حساس خود به‌خوبی عمل کردند، در میدان‌های دفاع هم حضور همه‌جانبه داشتند و تاریخ کشور پر از حماسه‌سازی‌ها ایثارگری‌های سربازان است.

 وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مقاطعی است که سربازان در آن دوران نقش بسزا و مهمی در پیروزی ملت ایران ایفا کردند، تصریح کرد: سربازان با نقش‌آفرینی شجاعانه، حماسه‌های بزرگی در هشت سال جنگ تحمیلی خلق کردند.

 فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی اعلام کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که مخاطب اصلی آن جوانان هستند همچون قطب‌نما و نقشه راه حرکت کشور محسوب می‌شود که این منشور باید در عرصه‌های مختلف عملیاتی شود و کشور را در ریل خودکفایی و استقلال همه‌جانبه حرکت دهد که این نیازمند نقش‌آفرینی جوانان است.

 در این مراسم پس از ادای سوگندنامه توسط کارکنان وظیفه و خواندن خطابه توسط نمایندگان قدیم و جدید، توسط منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، از کارکنان وظیفه نمونه در طول دوره تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار