خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج کشاورزی استان اصفهان از آغاز اجرای رزمایش «همگام با کشاورز» به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: ۵۸۷ نفر از بسیجیان کارشناس کشاورزی در هفته بسیج به 15 هزار کشاورز استان اصفهان خدمات رایگان آموزشی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهند
کد خبر: ۹۵۵۶۷۶۲
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

اصغر حسن‌زاده در گفتگو با خبرگزاری بسیج اصفهان از اجرای طرح همگام با کشاورز به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خبر داد و اظهار کرد: در رزمایش همگام با کشاورز ۵۸۷ نفر از مربیان در سطح استان اصفهان به کشاورزان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی استان اصفهان افزود: این مربیان بسیجی فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی هستند که هرکدام ۱۳۰ کشاورز را با حدود ۳۸۰ هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش دارند و خدماتی از قبیل بازدید رایگان حضوری از مزرعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد، اخذ آزمایش رایگان آب‌وخاک و تدوین تقویم‌های زراعی را در این هفته به کشاورزان ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تدوین تقویم زراعی با هدف افزایش بهره‌وری و متوسط تولید محصولات کشاورزی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت به‌صورت علمی به کشاورزان کمک می‌کند.

حسن‌زاده افزود: در رزمایش همگام با کشاورز که از امروز اول آذر در مناطق روستایی استان اصفهان آغاز شده و تا پایان هفته بسیج ادامه خواهد داشت، ۵۸۷ نفر از بسیجیان مهندسی کشاورزی به ۱۵ هزار نفر از کشاورزان استان اصفهان خدمات آموزشی و مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌دهند.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش تلفنی کشاورزی نیز خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان کشاورزی در مرکز آموزش تلفنی علاوه بر پاسخگویی به سؤالات کشاورزان، نکات اساسی و مهم را نیز به‌صورت تلفنی به آنها آموزش می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هم‌زمان با اجرای طرح همگام با کشاورز، طرح واکسیناسیون دام در شرق اصفهان توسط گروه‌های جهادی برگزار می‌شود افزود: در این طرح ۴۳ گروه جهادی در هفته بسیج با همکاری دامپزشکی استان در شهرستان‌های ورزنه، جرقویه، کوهپایه و هرند خدمات رایگان سم‌پاشی و واکسیناسیون به دامپروران شرق اصفهان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جهادگران بسیجی در این هفته با بیش از دو میلیارد تومان اعتبار، خدمات رایگان سم‌پاشی جایگاه دام و خوراندن شربت ضد انگل رایگان به دام‌های شرق اصفهان را ارائه می‌دهند افزود: ۱۳۰ نفر از مربیان کشاورزی در دوره آموزشی ویژه مربیان طرح همگام با کشاورز که در مشهد مقدس برگزار شده شرکت کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار