خبرهای داغ:
سرهنگ حسینی خبر داد

برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج در شهرستان همدان

همدان-فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج در شهرستان همدان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته بسیج ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۶۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در نشست خبری هفته بسیج با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد سراسر نور عقیله بنی هاشم، اسوه صبر و مقاومت و پیام آور عاشورا و هفته شجره طیبه بسیج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج اظهار کرد: ایشان بسیج را بسیار زیبا تعریف می‌کنند و مفهوم بسیج را یک واژه گسترده و بی مرز و حصار می‌داند؛ بسیجی که برگرفته از زمان رسول الله (ص) و عاشوراست، این هنر امام (ره) بود که با آن ژرف نگری و اندیشه معنوی این تشکل بسیار عظیم را برای همه تهدید‌ها ایجاد کرد.

وی گفت: بسیج بعد از انقلاب دوم تشکیل شد، وقتی لانه جاسوسی تسخیر شد امام (ره) این تشکل را ایجاد کرد، از دل خانه‌ها و از دل مردم این تشکل مقدس جوشید و هنر امام (ره) بود که آن را ساماندهی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ابراز کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که در سوره ابراهیم آیه ۲۴ و ۲۵  به آن اشاره شده است، بسیجیان افرادی پاک، بااخلاص و پویا هستند، اما بی روح نیستند، تندباد‌ها نمی‌تواند آن‌ها را از جا برکند و ثمر و میوه می‌دهد آن هم در همه فصول، اما میوه‌های آن به اذن خداوند بی حساب و کتاب نیست.

وی با بیان اینکه ما همه این‌ها را از اول انقلاب شاهد بودیم و در دوران دفاع مقدس که از جان و سرمایه و از خانواده و فررند خود گذشتند تا ما بتوانیم به خوبی زندگی کنیم، عنوان کرد: کار بسیج تمام نشده هرجا نیاز باشد، هرجا تهدید باشد، هرجا خدمت باشد بسیج حضور دارد، در بلایای طبیعی، در محلات و کمک به مناطق کم برخوردار، همه این‌ها خدمات بسیج است و در دوران کرونا خدمات بسیاری انجام داد.

حسینی گفت: در هفته بسیج ۳۵۰ عنوان برنامه را در دستور کار داریم که در محلات و اقشار بسیج برنامه‌ها به صورت نمادین و الگویی بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص این ناحیه بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مدت سه روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و زائر مشهدالشهداء هستند، با هدف اینکه با شهدا و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوند و ارتباط روحی و معنوی بین آن‌ها ایجاد شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: مجمع بسیجیان با حضور مسئولین استان و شهرستان با هدف رفع موانع و مشکلات خاص شهرستان همدان در مباحث مسکن، مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های محروم و بی سرپرست، شبکه‌سازی و کادرسازی و جانشین پروری برگزار می‌شود و هر طرحی تایید شد قرار است از این طرح‌ها برای شهر استفاده شود، در بحث افزایش جمعیت همدان باید فکری برای آن شود که در مجمع ارائه می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در اولین روز از هفته بسیج ابراز کرد: ۷۰ مسکن محرومین کمیته امداد در حال ساخت داریم.

حسینی عنوان کرد: افتتاح انتقال خط آب ارزانفود به طول ۹.۵ کیلومتر با هزینه‌کرد ۴ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های افتتاحی در هفته بسیج است که در بحث مخازن آن با ایجاد آب از چشمه‌های کوه ارزانفود قرار است ۶ لیتر آب در ثانیه وارد شود.

وی بااشاره به تهیه ۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان و خانواد‌های کم برخوردار ادامه داد: افتتاح حوزه مقاومت در دیزج، رزمایش گشت‌های رضویون، همایش بانوی تمدن‌ساز گرامیداشت خانم دباغ توسط بسیج فرهنگیان در خانه معلم نیز از برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج است که یکم آذر ماه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: دوم آذر ماه نیز رژه موتوری و اقتدار در سطح شهر توسط گردان‌های بسیج، پیاده‌روی از بلوار جوان تا باغ موزه دفاع مقدس، عطرافشانی مزار شهدا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، سوم آذر ماه برنامه محوری بسیج در سالن امام علی (ع)، چهارم آذر ماه جشنواره علمی در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود و روز پنجم آذر ماه نیز از بیانات رهبری استفاده خواهیم کرد و در همه محلات و پایگاه‌ها این بیانات به تصویر کشیده می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های حوزه محور گفت: برگزاری میز خدمت در مناطق مختلف شهرستان، ویزیت رایگان در محلات کم برخوردار توسط بسیج جامعه پزشکی، تقدیر از کسبه منصف، افتتاح کارگاه‌های مختلف از جمله خیاطی، سفال و... نیز از دیگر برنامه‌ها است.

حسینی تقدیر از مادران بالای ۳ فرزند و خانواده شهدای پرستار، سرکشی و تجلیل از پرستاران، برگزاری مسابقات قرآنی، یادواره‌های شهدا، مشاوره خانواده، مسابقات ورزشی، تقدیر از ورزشکاران در رشته‌های مختلف، اردوی راهیان پیشرفت، دیدار از خانواده شهدا، برگزاری میقات صالحین به تعداد ۷۰۰ حلقه، آزادی زندانیان غیرعمد ۵ مورد و توزیع بسته‌های معیشتی را از برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج برشمرد و افزود: ۲۹ و ۳۰ آبان ماه نیز در روستای ابدال و دربند شهرستان بهار ۲۰ گروه جهادی از اصناف روز دوشنبه به مدت یک هفته خدمات‌رسانی خواهند داشت.

وی بیان کرد: ۱۳۰ پروژه محرومیت زدایی از ابتدای سال انجام شده و تا تیرماه ۱۴۰۳ قرار است ۷۰ پروژه مسکن را به پایان برسانیم که تاکنون ۶۰ مسکن به پایان رسیده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه در بحث اقتصاد و نقش بسیج در اقتصاد، همایشی در دانشکده شهید مفتح برگزار می‌شود، گفت: همچنین ۱۱۴ گروه جهادی جغرافیا محور و ۱۰۱ گروه جهادی محله محور خاص برادران، ۳۱ گروه جهادی خاص اقشار در شهرستان داریم و ۱۵ تعاونی برای ایجاد اشتغال تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار