خبرهای داغ:
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران : محور برنامه‌های این بنیاد بر پایه مردمی‌سازی امور است و فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در استان‌ها با کمک گرفتن از تشکل‌های مردمی اجرایی شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۲۳
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید محمدصادق هاشمی در دیدار با تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگی اظهار کرد: هر چند تاکنون مخاطب برنامه‌های بنیاد شهید مردم بوده اند، اما می‌توان با تاسی گرفتن از جریانات مردمی، مخاطب خود را چند برابر کرد.

 

وی افزود: متاسفانه ادارات بنیاد شهید در استان‌ها هنوز استفاده از جریانات انقلابی و مردمی را جدی نگرفته‌اند در حالی که می‌توان بسیاری از امور از جمله برگزاری یادواره‌ها را به تشکل‌های فرهنگی واگذار کرد.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، متولی گلزار‌های شهدا را این مجموعه عنوان کرد و گفت: گلزار شهدا محل برنامه‌های فرهنگی است و نباید دستگاه دیگری تعیین کننده برنامه‌های گلزار باشد.

 

وی خطاب به مدیران کل بنیاد شهید در استان‌ها گفت: می‌توان با پرداخت هزینه اندکی، اجرای برنامه‌های بنیاد را به جریانات انقلابی و تشکل‌های فرهنگی واگذار کرد.

 

هاشمی گفت: بر اساس قانون تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و با استفاده از این قانون می‌توان بسیاری از برنامه‌های مرتبط با شهدا را اجرایی کرد.

 

وی افزود: با هماهنگی ادارات کل از طرح‌های قوی تشکل‌های فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقبال کرده و اعتبار لازم آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

 

در این نشست، تشکل‌های فرهنگی و دینی استان خوزستان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و درخواست‌های خود را از مسئولان بنیاد شهید بیان داشتند.

 

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار