خبرهای داغ:
امینیان خبر داد

رونمایی از ستون قرآنی طی هفته کتاب و کتابخوانی در نهاوند

همدان-رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاونداز رونمایی از ستون قرآنی به عنوان بخش خلاقانه در محیط کتابخانه در محکومیت اهانت‌های اخیر به قرآن کریم به عنوان یک نماد قرآنی در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۲۸
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میلاد امینیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار اظهار کرد: در تقویم ملی ما سالروز رحلت آیت الله طباطبائی، صاحب کتاب المیزان را روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار نامگذاری کرده‌اند.

وی گفت: روز کتاب و کتابخوانی بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند افزود: امسال ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «آینده خواندنی است» و با رویکرد خلاقیت و نوآوری هفته کتاب و کتابخوانی را آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه متنوع طی این هفته در سراسر کتابخانه‌های شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

امینیان با اشاره به اینکه جامعه‌ای که کتاب نخواند قدرت تفکر و تحلیل را از دست می‌دهد، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی از چندین کتاب رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته بسیج افزود: به مناسبت این هفته نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که رونمایی از چندین کتاب در هفته بسیج از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند از کنگ‌زنی کتابخانه روستای توانه بخش زرین دشت خبر داد و گفت: کتابخانه روستای توانه بخش زرین دشت با همکاری بانک پاسارگاد به زمین زده می‌شود که با افتتاح این کتابخانه سرانه کتابخانه‌های شهرستان افزایش می‌یابد.

وی از برگزاری برنامه‌ای ویژه جامعه عشایری خبر داد و بیان کرد: برنامه‌ای با شعار «ایل من با من بخوان» با همکاری ادارات کتابخانه‌ها، روستایی عشایری و دامپزشکی برای عشایر در نظر گرفته شده است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آغاز می‌شود و تا اواخر اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

امینیان اظهار کرد: همچنین در هفته کتاب برنامه‌های مختلفی از قبیل دیدار با امام جمعه، برگزاری نشست بصیرتی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و همکاری ستاد انتخابات شهرستان، رونمایی از ستون قرآنی به عنوان بخش خلاقانه در محیط کتابخانه در محکومیت اهانت‌های اخیر به قرآن کریم به عنوان یک نماد قرآنی، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا،   نمایشگاه خوشنویسی و مسابقات کتابخوانی و رونمایی از مستند «من کتابخانه هستم» برگزار می‌شود.

وی در خصوص مستند «من کتابخانه هستم»، گفت: این مستند برای اولین بار در استان همدان کلید خورده و در خصوص موجود زنده‌ای به نام کتابخانه است که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند تهیه و تدوین خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: «مستند من کتابخانه هستم»، روایتی است از چهره‌های متفاوت از کودکان تا افراد مسن در حرفه‌ها و مشاغل مختلف که از مشاغل و کار‌های روزمره جدا شده و وقت خود را صرف کتابخوانی می‌کنند، کودکانی که فضای واقعی کتابخانه را به چرخش در فضای مجازی ترجیح می‌دهند، کشاورزانی که در هنگام کار و مشاغل سخت از مطالعه چشم پوشی نمی‌کنند، روحانیونی که با مشغلات فراوان فضای کتابخانه را به فضای منزل برای مطالعه برتر می‌دانند.

وی با اشاره به سنت زیبای اهدای کتاب بیان کرد: اهدای کتاب یکی از سنت‌های خوب است که از خانواده‌ها خواهش می‌کنیم در این امر مهم شرکت کنند و کتاب‌هایی که در منزل دارند به خصوص کتاب‌های کمک درسی جدید را که دانش آموزان به آن‌ها نیاز دارند وخانواده‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کنند به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

امینیان خطاب به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی گفت‌: برای عضویت رایگان مناسبتی هفته کتاب می‌توانند با مراجعه به یکی از کتابخانه‌های سطح شهرستان و پر کردن فرم عضویت در تاریخ‌های ۲۳،۲۴ و ۲۵ آبان ماه به عضویت سراسری کل کتابخانه‌های عمومی کشور مفتخر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات