محور سخنان خطیبان این هفته نماز جمعه در شهرهای استان مرکزی مساله غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بود.
کد خبر: ۹۵۵۲۹۱۵
|
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خطیبان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل و آمریکا در نوار غزه، مقاومت اسلامی را در سرزمین‌های اشغالی پیروز قطعی میدان دانستند.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان؛

عملیات طوفان‌الاقصی شکست سنگینی بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرد

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی خطیب جمعه شهر اراک و نماینده ولی‌فقیه د راستان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و گفت: طی یک ماه گذشته جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزه به حدی بوده که هیچ قومی در طول تاریخ چنین جنایاتی را مرتکب نشده‌اند.

وی افزود: جریان صهیونیست از سال ۱۸۹۷ و پس از جلسه سران صهیونیست در سوئیس آغاز شد و از همان سال تا به امروز جنایت‌های این رژیم جعلی ادامه دارد.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: سرزمین فلسطین حدود ۲۷ هزار کیلومتر مربع است که قبل از اشغال، حدود ۷ درصد آن برای یهودی‌ها بود ولی الان به زور و جنایت بالای ۹۰ درصد را اشغال کرده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت فلسطین اکنون در باریکه غزه زندانی هستند و در محاصره کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه رزمندگان حماس در عملیات طوفان الاقصی شکست سنگین نظامی و سیاسی را به صهیونیست‌ها وارد کردند، افزود: آمریکایی‌ها در کنار صهیونیست‌ها در حال سرکوب مردم مظلوم  هستند، بیش از ۱۰ هزار نفر را شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر در غزه مصدوم شده‌اند.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر لزوم وحدت اسلامی برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و جبهه استکباری گفت: امام در سال ۱۳۴۲ بر اینکه دنیای اسلام باید به خود بیاید و از عظمت مسلمانان دفاع کند، تاکید کردند.

وی ادامه داد: اسرائیل با ایجاد فرقه‌های منافق و آتش زدن قرآن تلاش دارد تا به اسلام ضربه بزنند ولی روحانیت شجاع، فداکار و غیرتمند از جمله سیدحسن نصرالله و مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل این جنایتکاران ایستاده‌اند.

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: همه باید برگزاری یک انتخابات پرشکوه و باعظمت آماده شوند و امیدوارم ملت با حضور حداکثری پای صندوق رأی و انتخاب افراد اصلح حماسه بزرگ دیگری را در تاریخ کشور رقم بزنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به برنامه هفتم توسعه هم اشاره کرد و افزود: مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان باید در اجرای این برنامه دقت نظر داشته باشند. در برنامه هفتم، ۸ درصد رشد پیش‌بینی شده که لازمه آن صرفه جویی است تا در بحث تولید ملی عقب نیافتیم.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان؛

غزه، خط مقدم و نماد جبهه مقاومت

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه شهر ساوه نیز در خطبه‌های این هفته با اشاره به مسأله غزه گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است؛ سخنان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرد.

وی افزود: جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد است و فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند و در این خصوص کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

خطیب جمعه ساوه خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه‌کنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نمی‌کند چرا که این مهم یکی از قواعد اصلی نبرد است‌.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان؛

غزه برنده قطعی است

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی خطیب جمعه خمین نیز در خطبه‌های این هفته این شهر به مقاومت مردم غزه اشاره کرد و گفت: خط مقدم جبهه مقاومت، جنگ غزه است. رژیم صهیونیستی بازنده این کارزار است و غزه برنده قطعی میدان جنگ است.

وی افزود: محور مقاومت با استفاده از اصل غافلگیری ضربه کاری خود را بر دشمن وارد کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند تا با القائات رسانه‌ای و تبلیغات گسترده و دروغین بر شکست خود سرپوش بگذارند اما محور مقاومت با وجود امکانات کم حقایق را برای آگاهی مردم دنیا منتشر می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار