رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد گفت: باتوجه‌به رفت‌وآمد بالای ناوگان حمل‌ونقل و تردد مسافر در گذرگاه زمینی دوغارون، احداث پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این معبر رسمی ضروری است.
کد خبر: ۹۵۵۲۰۸۶
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، هادی رمضانی اظهار کرد: اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی حامل انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی از طریق مرز دوغارون رفت‌وآمد می‌کنند که برای جلوگیری از حوادث احتمالی ایجاد این پایگاه امدادی در این نقطه از کشور اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به توقف چندین‌روزه کامیون‌های حامل انواع کالا و مشتقات نفتی در پارکینگ‌ها و مناطق مختلف اقتصادی مرز دوغارون افزود: در برخی از مواقع شمار کامیون‌های متوقف شده در مرز دوغارون به بیش از حد ظرفیت پارکینگ‌های فعال بخش خصوصی و دولتی در این گذرگاه می‌رسد که ساخت این مکان امدادی می‌تواند در مواقع بروز حوادث و خطرات، صدمات و حوادث را به حداقل برساند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تایباد با بیان اینکه برای اجرا و ساخت این مکان زمینی به مساحت افزون بر ۹۰۰ مترمربع موردنیاز است، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه مراحل ابتدایی اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون در حال انجام است، ساخت قرارگاه مرزی امداد و نجات را می‌توان در مرحله دوم طرح جامع پایانه مرزی دوغارون پیش‌بینی کرد.

رمضانی تصریح کرد: مرز دوغارون در فاصله کمتر از پنج‌کیلومتری گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان قرار دارد که ساخت این پایگاه امدادی در امدادرسانی به اتباع این کشور در مواقع حوادث و بحران‌ها نقش بسزایی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار