خبرهای داغ:
عزیزی:

دانش‌آموز نهاوندی رتبه شایسته تقدیر جشنواره ملی فیلم فهما را کسب کرد

همدان- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: دانش آموز نهاوندی رتبه شایسته تقدیر جشنواره ملی فیلم فهما را کسب کرد.
کد خبر: ۹۵۵۱۹۷۸
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسن سهرابی دانش آموز دبیرستان مبتکران نهاوند و عضو کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه از شهرستان نهاوند در جشنواره ملی فیلم فهما رتبه شایسته تقدیر را کسب کرد.

وی افزود: حسن سهرابی کارگردان نوجوان و دانش‌آموز نهاوندی که عضو کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه شهرستان نهاوند است، به همراه برادرش حسین سهرابی به عنوان تنها فیلم سازان مسجدی هستند که برای دومین بار در ۴ سال اخیر به عنوان  شایسته تقدیر در رواق فیلم  ویژه رویداد ملی فهما در بین چند هزار کانون معرفی و برگزیده شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانو ‌های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: حسن سهرابی به همراه برادرش حسین سهرابی چندین سال است کار فیلم‌سازی را در این کانون شروع کردند و با دو اثر مستند «سنت قالیشویان در مسجد روستای تکه» و «انقلاب در نهاوند» توانستند تنها فیلم سازان مسجدی استان همدان در رویداد ملی فهما باشند  که رتبه شایسته تقدیر را کسب کردند.

وی ادامه داد: در این رویداد ملی پس از طي فرآيند ارزيابي و بررسي آثار و گزارش‌هاي ثبت شده در سامانه بچه‌هاي مسجد در سه سطح پالايش اوليه، ارزيابي استاني و ارزيابي ملي در کشور این دو نوجوان و جوان مسجدی در بخش فیلم رتبه شایسته تقدیر را کسب کنند.

عزیزی بیان کرد: بنا به اعلام دبیرخانه برگزاری این رویداد، پس از طی فرآیند ارزیابی و بررسی آثار و گزارش‌های ثبت شده کانون‌های مسجدی در سامانه بچه‌های مسجد، در سه سطح پالایش اولیه، ارزیابی استانی و ارزیابی ملی، ۱۲۰ کانون برتر در رواق‌های دوازده‌گانه و همچنین ۱۵ کانون برتر طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در رواق فیلم کانون فرهنگی  و هنری شهدای روستای تکه در شهرستان نهاوند با هنرمندی دانش‌آموز حسن سهرابی و برادرش حسین سهرابی که چندین سال است در این کانون فعالیت دارند رتبه شایسته تقدیر را در چهارمین رویداد «فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد کشور» کسب کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان اظهار کرد: در کشور بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که حدود ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها مستقر است.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه به عنوان تنها کانون فرهنگی و هنری روستای موفق استان همدان است که به واسطه فعالیت‌های گسترده مسجدی برای دو مین بار متولی در چهارمین دوره از این رویداد ملی به عنوان شایسته تقدیر در کشور دست می‌یابد.

عزیزی افزود: تاکنون با کمک این کانون و برادران سهرابی بیش از ۱۵ فیلم مستند کوتاه و بلند تهیه و تولید شده  و از شبکه‌های استانی و سراسری صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وی گفت: سال گذشته حسن سهرابی کارگردان دانش آموز و مسجدی توانست با اثر بانوان جهادی در جشنواره ملی عمار در شیراز رتبه برتر کشور را کسب کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان بیان کرد: حسن و حسین سهرابی امسال با ۱۰ فیلم مستند کوتاه و بلند در دو جشنواره ملی عمار و دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند و هنوز نتیجه آن اعلام نشده است که امید است در این جشنواره‌ها نیز برای استان همدان بدرخشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات