خبرهای داغ:
به همت شعبه اجتماعی پایگاه مقاومت بسیج نجمه خاتون(س)، کارگاه بررسی رابطه عزت نفس با رعایت عفاف و حجاب بانوان در مجتمع بهشت پردیسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۵۳۸
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، فاطمه سادات قاضی مسئول امر به معروف و نهی از منکر حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س) در این جلسه اظهار داشت: طبق پژوهش‌های انجام شده، یکی از جنبه‌های مهم حجاب، تاثیر آن بر بهداشت و سلامت روان است.

وی با بیان ویژگی‌های افرادی که عزت نفس بالایی دارند، بیان کرد: افرادی که عزت نفس بالایی دارند، به ارزش‌ها و اصول اخلاقی پایبند هستند و مسئولیت شخصی همه اقدامات خود را بر عهده می‌گیرند. آن‌ها در مواجهه با سختی‌ها به تلاش خود ادامه می‌دهند و وقتی که نصیحت می‌شوند، احساس کوچکی نمی‌کنند و می‌توانند با دیگران مرزهای مناسبی را ایجاد کرده و در برابر سوء استفاده‌ها از خود محافظت کنند.

مسئول امر به معروف و نهی از منکر حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س)، خانواده را در وهله اول نسبت به پوشش مناسب دختران مسئول دانست و تصریح کرد: همان طور که ما نگران بهداشت، سلامت جسمی فرزندان خود هستیم، باید دغدغه آرامش، بهداشت، سلامت روان و جنسی فرزندانمان را نیز داشته باشیم. چرا که بخش مهمی از آن، از طریق پرورش حیا و عفت و پوشش مناسب تامین می‌شود و خانواده در این زمینه نقش بسزایی دارد.

قاضی خاطرنشان کرد: فرزندانمان باید در بستر خانواده به حرمت نفس دست یابند و احساس مهم بودن را درک کند. هر چه خود را با ارزش‌تر بدانند، حلقه حفاظتی بیشتری برای خود ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ عاطفه حردانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار