خبرهای داغ:
دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس (حماسه سپیداران) گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره حماسه سپیداران تا ۱۰ آبان ماه تمدید شده است.
کد خبر: ۹۵۵۰۲۲۸
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، «دانیال بهادرانی» دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس(حماسه سپیداران) با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره حماسه سپیداران تا ۱۰ آبان ماه تمدید شده است، گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب شاعران استان فارس مهلت ارسال آثار تمدید شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به استقبال بسیار خوب شاعران استان فارس مهلت ارسال آثار تمدید شده است و شاعران استان می‌توانند آثار خود را بدون محدودیت در تعداد اثر جهت شرکت در جشنواره از طریق پیام‌رسان ایتا به آدرس @hemasesepidaranfars یا شماره ایتای 09016691915 ارسال کنند.

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن تشکر از استقبال کم نظیر شاعران در این دوره از جشنواره افزود: تاکنون بیش از یک هزار و200 اثر در دبیرخانه استان فارس دریافت شده است که این خود نشانه ای بارز از ارادت پرشور و علاقه پر شعور شاعران این خطه از ایران اسلامی به فرهنگ شهادت و مقاومت است که تصویری از حماسه و عشق را با زبان هنر بی نظیر شعر برای آیندگان به تصویر می کشد.

بهادرانی با اشاره به اینکه اشعار شاعران استان فارس در حوزه دفاع مقدس و مقاومت همواره سرآمد و سرلوحه هنر بسیاری از فعالان حوزه پایداری و مقاومت بوده است، عنوان کرد: اشعاری که به این جشنواره ارسال گردیده است در واقع آرشیو کاملی از حماسه سرایی‌ها، دلمویه‌ گویی ها، شرح رشادت‌ها و مرثیه‌ سرایی شاعران و هنرمندان این دیار درباره دفاع مقدس و مقاومت است.

 دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس ضمن تسلیت سالگرد شهادت مظلومانه زائران حرم شاهچراغ، از افزوده شدن بخش شهدای شاهچراغ به محور های اصلی این جشنواره خبر داد و افزود: پیشتر نیز دو محور جدید شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت به بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت افزوده شده بود.

بهادرانی ضمن اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای مظلوم حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی الکاظم (ع) تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای حادثه شاهچراغ مبنی بر زنده نگهداشتن این حادثه با عناصر مختلف هنری و دستور ایشان به همه متولیان فرهنگی، بخش ویژه این کنگره در استان فارس به موضوع شهدای حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) اختصاص یافت .

وی ضمن اشاره به محورهای عمومی این کنگره خاطر نشان کرد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت شامل مفاهیم مرتبط با (شهدا رزمندگان ،آزادگان جانبازان خانواده ها و ...) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله(پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت ها جهادی و...) شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه می باشد.

بهادرانی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محورهای مختلف در اختیار داوران برجسته استان قرار خواهد گرفت، افزود: ضروریست که شاعران در بالای هر اثر محور اصلی را مطابق با موضوع شعر و محورهای مشخص شده در فراخوان مشخص نمایند .

دبیر علمی بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت فارس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه افزود: شاعران استان فارس می توانند اشعار و دلسروده های خود پیرامون وقایع فلسطین و جبهه مقاومت و همدردی با مردم مظلوم غزه را جهت شرکت در محور «شعر مقاومت بین المللی اسلامی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

وی گفت: در پایان این جشنواره از برگزیدگان محورهای مختلف موضوعی این دوره از فراخوان در برنامه‌ای تحت عنوان اختتامیه جشنواره استانی حماسه سپیداران که مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره بین المللی شعر دفاع مقدس و مقاومت استان فارس است تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین در پایان این رویداد مجموعه‌ای از گزیده اشعار این دوره از جشنواره به همت اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و دبیرخانه این جشنواره منتشر می شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار