خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام پورخاقان:

ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم/ شهید «علی نظری» رویش انقلاب اسلامی است

همدان-رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم و اغتشاشات سال گذشته هشداری برای ما بود تا این امانت‌ها را پرورش داده و آنها را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۳۸
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم/ شهید «علی نظری» رویش انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در نخستین آیین سالگرد شهادت شهید موافع امنیت شهید «علی نظری» در مسجد جامع ملایر اظهار کرد: رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی برای جان، مال و ناموس فلسطین ارزشی قائل نیست.

وی با بیان اینکه سازمان ملل باید به وظیفه خود در قبال مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه عمل کند و اجازه ندهد رژیم جعلی صهیونیستی بیشتر از این به جنایت‌های انسانی خود ادامه دهد، افزود: در شبی که قطعنامه آتش‌بس در غزه بود، ساعاتی بعد بیمارستان المعمدانی را بمباران کرد و هیچ کجای تاریخ چنین فاجعه و جنایت انسانی ندیده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: ۱۵ مهر امسال جبهه مقاومت چنان شکست سنگینی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد که هیچگاه نمی‌توانند آن را ترمیم کنند.

وی گفت: امروز نوار غزه، جنوب لبنان، سوریه، نیجریه و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت یکپارچه در مقابل صهیونیست غاصب ایستاده است.

پورخاقان افزود: ۷۵ سال است که فلسطین در محاصره شدیدترین تحریم‌هاست و غزه ۱۷ سال یک زندان محصور است و یک رژیم سفاک و جعلی دستش به خون این مردمان بی‌دفاع آغشته است و بی‌محابا مردم را به شهادت می‌رساند و چشم و گوش دنیا کر و کور است.

وی به دشمنی‌های پی‌درپی استکبار جهانی علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمن از ابتدای انقلاب از روزی که امام راحل پرچم مبارزه با استکبار و در راس آمریکا و اسرائیل را بالا برد، به دنبال آن بود که نگذارد این انقلاب به پیروزی برسد، اما موفق نشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: جریان سازش‌کارانه برنامه ریزی‌های زیادی برای تهی کردن انقلاب انجام دادند، اما این امام راحل، مردم و شهدایی که همه همچون شهید همدانی‌ها، تاجوک‌ها، وفایی‌زاده‌ها، عابدینی‌ها و شهید طالبی‌ها بودند که در مقابل صدام و یک ارتش دنیا ایستادند و بعد از هشت سال دفاع قهرمانانه، یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس تا زمانی‌که رهبر معظم انقلاب سکان این انقلاب را در دست گرفت، دشمن به دنبال آن بود با یک هجمه، شبیخون و ناتوی فرهنگی، فاصله بین نسل‌ها ایجاد کند.

پورخاقان افزود: وقتی بقایای مطهر به جا مانده از شهدای جاویدالاثر به داد این انقلاب رسید، نسل‌های دوم و سومی که اساسا شهید و ارزش‌های شهادت را ندیده بودند، در کنار تابوت پاک این شهیدان قرار گرفتند و همزاد پنداری کردند.

وی خاطرنشان کرد: جوانی که امروز مشتی از استخوان او برگشته، آرمان و آرزو و فرزند داشت، اما تمام این تعلقات را گذاشت و برای حفظ انقلاب اسلامی، ناموس و خاک وطن به جبهه‌ها رفت و در مقابل دشمن ایستاد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با تاکید بر اینکه ارزش‌ها از دل این تحولات رویید، گفت: شهید حججی‌ها و شهدایی که برای رفتن در جبهه‌های سوریه و محور مقاومت سر از پا نمی‌شناسند، رویش‌های این انقلاب هستند و همین نسل‌ها بودند که نگداشتند دست داعش جنایتکار به دست ناموسشان برسد و این انقلاب را حفظ کردند.

وی افزود: هدف اصلی دشمن ایجاد شکاف بین نسل‌ها بود و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسم برای شهدا به خاطر این است که ارزش‌های جوان دیروز را به جوان امروز منتقل کنیم.

پورخاقان با اشاره به اینکه در زمان همه‌گیری کرونا بیش از ۲ سال بین جوانان ما با کسانی‌که فرهنگ‌ساز بودند، فاصله انداختند و همه مراسم‌ها و یادواره‌های شهدا را تعطیل کردند، تصریح کرد: به جای آنکه از کانال‌های صدا و سیما استفاده کنیم، تبلت دست کودکان دادند و دشمن از فضای مجازی بهره‌برداری کرد.

وی تاکید کرد: چنان شکافی را بین نسل جوان القا کردند که اگر اتفاقی افتاد، آنها طرف ظالم را بگیرند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: جوانان غیور و ارزشمند دهه ۷۰ و ۸۰ که دشمن فکر می‌کرد فاصله بین آنها و ارزش‌های انقلاب افتاده، به میدان آمدند و در مقابل آن عده قلیل ایستادند و نگذاشتند دشمن به هدفش برسد.

وی با بیان اینکه جوانان ما در نیروهای مسلح فراجا، نیروی مقاومت بسیج و سپاه و ارتش، همه در میدان حاضر شدند و صبوری کردند، افزود: شهید علی‌وردی و عجمیان یک جوان انقلابی بودند که ایستادند و نگذاشتند اغتشاشگران به آنچه می‌خواهند برسند.

پورخاقان ادامه داد: جوانی همچون شهید «علی نظری» تربیت شده مکتب امام راحل و رهبری و رویش انقلاب اسلامی است که انقلاب و جنگ را ندیده، اما آنچنان پیوند بین این شهید و شهادت، انقلاب و آرمان‌های امام راحل و انقلاب ایجاد شده که مردانه در مقابل اغتشاشگران می‌ایستد، از جان خود می‌گذرد تا امنیت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی گفت: ما در جهاد تبیین و تربیت نسل‌ها کوتاهی کردیم و اغتشاشات سال گذشته هشداری برای ما بود و باید این امانت‌هایی که شهدا در اختیار من و شما قرار داده، پرورش داده و آنها را با ارزش‌های انقلاب آشنا کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: امروز در غزه یک رژیم سفاک جعلی دستش به خون مردمان فلسطین آغشته است و صدای کسی بلند نمی‌شود.

وی قول مساعد داد: من به عنوان یکی از اعضای شورای عالی قضایی خواسته مردم شهیدپرور ملایر مبنی بر تعیین تکلیف پرونده شهید «علی نظری» را به رئیس قوه قضائیه مطرح می‌کنم تا هر چه زودتر این موضوع رسیدگی شود.

پورخاقان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با تمام وجود پای کار است تا پرونده شهید نظری به نتیجه برسد، ابراز امیدواری کرد: آنچه را که عدالت ایجاب می‌کند و اقتضای عدالت است، به این پرونده رسیدگی شود و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار