خبرهای داغ:
کتاب «در سایه بیت‌النور» با هدف گردآوری مجموعه شعر شاعران جوان استان قم در مدح، رثا و منقبت حضرت فاطمه معصومه(س) تدوین و چاپ شده است.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۰۷
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجموعه شعر شاعران جوان قمی با عنوان در سایه بیت النور، از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قم منتشر شده است. این مجموعه اختصاص به نمونه آثاری از شاعرانی دارد که در ستایش کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س)، شعر سروده اند.

در سایه بیت النور دارای ۶۳ صفحه است که شعرهایی از ۲۶ شاعر جوان را در دل خود جای داده است.

مقدمه این کتاب را محمدعلی مجاهدی یکی از شاعران و نویسندگان استان قم، به نگارش درآورده است.

مجاهدی در مقدمه این کتاب در سه بخش به معرفی استان قم پرداخته است که قم از منظر تاریخی، قم از منظر دینی و ولایی و قم از منظر ادبی و فرهنگی از جمله عناوین بخش های مقدمه است.

قطعه ای از بهشت، شوق سفر، حال نگفتنی، قطار قم – مشهد، سر راه حرم، سی جزء عشق، کنار سفره تو، ابهام سبز، در بهشت، کوثر بی انتها، مرغ حرم، گوشه ایوان و می رسی دوباره از جمله عناوین اشعار سروده شده در این کتاب است.

دیگر عناوین شعرهای شاعران قمی که در کتاب در سایه بیت النور آمده است می توان به ای دریا، خواهشی دیگر، خیابان ساحلی، عطر حریم تو، چقدر پیدا شد، شهر آینه ها، صحن ابر و آفتاب، چلچراغ آفتاب، لحظه آخر، چقدر خاطره، به قصد تبرک و بغض انارینه، اشاره کرد.

حمد عباسی، سید حمید رضا برقعی، محمد علی مجاهدی، حسن بیاتی، حامد حجتی، رضا خورشیدی فر، یوسف رحیمی، مجید تال، سید محمد بابامیری، نجمه زارع، اعظم سعادتمند، مریم سقلاطونی، سید محمد جواد شرافت، زهراسادات ضرابی، محمد صادق کریمی، وحیده گرجی، صادق میرزایی پور، رقیه ندیری، سید حبیب نظاری، فاطمه نوری، زهرا هاشمی، رضا یزدانی و نجمه هاشمی از شاعرانی هستند که اشعار آن ها در مدح حضرت ممعصومه(س) در این مجموعه به چاپ رسیده است.

حسن مطلع مجموعه شعر در سایه بیت النور از محمد علی مجاهدی است که «قطعه ای از بهشت» نام دارد.

من به پابوسی تو آمده ام

شهر گلدسته های رنگارنگ

شهر قم، آَشیان آل الله

شهر علم و دیانت و فرهنگ

گنبد دلگشای تو از دور

در میان مناره ها پیداست

امتداد حضور آینه ها

در نگاه ستاره ها پیداست

آه بانو، بگیر دست مرا

که به جز تو مرا پناهی نیست

می توان با تو تا خدا کوچید

کز حرم تا بهشت راهی نیست

سید حمیدرضا برقعی یکی دیگر از شاعران جوان قمی است که شعر«قطار قم-مشهد» وی در این مجموعه به چاپ رسیده است که در بخشی از این شعر آمده است:

 

با همین چشم های خود دیدم، زیر باران بی امان بانو

در حرم قطره قطره می افتد، آسمان روی آسمان بانو

باز هم مثل کودکی هر سو می دوم در رواق تو در تو

دفتر دشت و واژه ها آهو... گفتم آهو و ناگهان بانو

شاعری در قطار قم-مشهد چای می خورد و زیر لب می گفت:

شک ندارم که زندگی یعنی، طعم سوهان و زعفران بانو

در سایه بیت النور، مجموعه اشعار شاعران قمی در رثای کریمه اهل بیت(س)

ارسال نظرات
آخرین اخبار