رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در پایان مهلت ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی، ۵۲۲ داوطلب ثبت‌نام خود را قطعی کردند.
کد خبر: ۹۵۴۹۵۰۶
|
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: در پایان مهلت ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی، ۵۲۲ داوطلب ثبت‌نام خود را قطعی کردند که از این تعداد، ۴۷۴ نفر مرد و ۴۸ نفر نیز زن هستند.

وی افزود: با توجه به آمار ثبت‌نام‌های قطعی در این دوره حد نصاب ثبت‌نام دوره یازدهم انتخابات مجلس در استان مرکزی که ۳۸۷ نفر بود با افزایش حدود ۳۵ درصدی تعداد داوطلبان شکسته شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان با ۴۱۸ مورد در سطح کارشناسی ارشد است و تعداد ۵۸ نفر با مدرک دکتری، ۱۰ نفر دارای مدرک حوزوی و ۳۶ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی لیسانس‌ با سوابق ایثارگری یا نمایندگی مجلس هستند.

نظری به تفکیک آمار شهرستانی پرداخت و گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۱۷۶ نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ۹۷ نفر در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، ۶۲ نفر در حوزه خمین، ۸۶ نفر در حوزه ساوه و زرندیه، ۶۴ نفر در حوزه شازند و ۳۷ نفر در حوزه دلیجان و محلات هستند.

وی افزود: ۲۴۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان در بازه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال، ۱۷۶ نفر در بازه سنی ۴۶ تا ۵۵ سال، ۹۵ نفر در بازه سنی ۵۶ تا ۶۵ سال و ۸ نفر در بازه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: براساس قانون مدارک داوطلبان همراه با پرسشنامه برای مراجع پنج‌گانه ارسال شده و به محض وصول نتایج ظرف مهلت قانونی ۱۰ روزه، گزارش دریافتی برای هیات‌های اجرایی در سراسر کشور ارسال و فرآیند بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار