خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی با بیان اینکه مسجد خاستگاه تربیت نیروی انقلابی است تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در پرورش نیروی انقلابی گام بردارند.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۳۵
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ضمن قدردانی از برگزاری نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: در این نمایشگاه، نمایندگانی از محورهای مختلف حضور داشتند و این موضوع نشان‌دهنده این است که مسجد در نظام دینی فقط شامل بُعد عبادی نمی‌شود، بلکه در صدر اسلام و در زمان حضرت محمد(ص) نیز مسجد متکفل شئون بسیار گسترده و متنوع مردم بوده است، امروز هم می‌تواند همین نقش را ایفا کند.

مسئول دفتر رئیس قوه قضائیه در قم با تصریح بر اینکه مساجد می‌توانند اثر بسیار مثبتی بر جامعه داشته باشند اظهار کرد: اگر مدیریت همه امور به مردم سپرده بشود، آن‌گاه مردم می‌توانند کارها را با محوریت مسجد مدیریت کنند و این قدم بسیار بزرگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام یزدی یکی از کارکردهای مسجد را انسان‌سازی و انسان‌پروری دانست و خاطرنشان کرد: انسان ارزشمندترین موجود در جهان است و فعالیت‌های فرهنگی نیز در این راستا انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کانون‌های مساجد می‌بایست بر بُعد انقلابی و دینی اعضا نظارت داشته باشند ابراز کرد: مسئولان کانون‌های مساجد علاوه بر بُعد دینی، علمی و مهارتی کار می‌بایست بر بُعد بصیرتی و انقلابی اعضا هم نظارت داشته باشند و در پرورش نیروها گام بردارند.

مسئول دفتر رئیس قوه قضائیه در قم تصریح کرد: جهاد تبیین با اهتمام بر بُعد انقلابی و بصیرتی در جامعه محقق می‌شود و در ادامه موجب ترویج روحیه نشاط و امیدآفرینی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار