فرماندار سرخس گفت: در فاز اول نهضت ملی مسکن به ۹۶ نفر از متقاضیان این طرح در شهرستان زمین رایگان واگذار شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۳۲۶
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخس، حسن نوری‌زاده در جلسه شورای اداری اظهار کرد: ایران در سیاست خارجی از سیاست التماسی به اقتدار رسیده است همچنین اتفاقات مثبتی که در حوزه اقتصادی به وجود آمده باعث شده کشور به پیمان‌های اقتصادی و سازمان‌های اقتصادی بزرگ بپیوندد.

 وی افزود: بیش از یک سال و نیم است که پیگیر موضوعات مربوط به حوزه مسکن و زمین هستیم و دو اتفاق بسیار خوب در شهرستان در حال شکل‌گیری است. در فاز اول ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی به مسکونی در شهر سرخس الحاق می‌شود و تمام فرایند آن انجام شده و چک‌های کشاورزان نیز به آنها واگذار می‌شود.

 نوری‌زاده مطرح کرد: در فاز دوم ۷۰ هکتار دیگر به حوزه شهری اضافه می‌شود و این اتفاق باتوجه‌به نگرانی‌های همشهریان در زمینه تأثیر ایجاد منطقه آزاد بر قیمت‌های زمین و در جهت کاهش قیمت‌های زمین اتفاق می‌افتد و به‌زودی در یک همایش یک‌روزه با دعوت از همه کسانی که صاحب‌نظر هستند درباره منطقه آزاد با مردم صحبت می‌کنیم تا مردم بدانند چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد.

 فرماندار سرخس به حضور بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان در جلسه با استاندار خراسان رضوی در هفته وحدت اشاره و عنوان کرد: این اقدامات با اتحاد و همدلی در سرخس و در همه ارکان در حال رخ‌دادن است و در بسیاری از موضوعات به‌خصوص موضوعات کلان در شهرستان نیاز به همکاری همه‌جانبه است.

 وی با اشاره به اینکه مشکلات شهرستان احصا شده و مشکلات اساسی نیز در راستای رضایتمندی مردم جهت پیگیری برجسته شده است، اعلام کرد: امسال هفته دولت نسبت به سال گذشته اقدامات مؤثرتری انجام شده؛ مانند حدود ۱۵۰ هزار هکتار آسفالت در سطح روستاها و طرح‌های عمرانی و خدماتی که بیشتر در مناطق روستایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 فرماندار سرخس از انتقال آب شرب باکیفیت به شهر سرخس از طریق خط انتقال آب سد دوستی اشاره کرد و توضیح داد: آب انتقال شده پس از انجام تست‌های لازم وارد مدار می‌شود و این اقدام مهم دولت به اطلاع مردم خواهد رسید.

 راه‌اندازی بازارچه سرخس مطالبه جدی مردم است

 غلام شهرکی، رئیس شورای شهر سرخس بیان کرد: اشتغال جوانان در منطقه آزاد سرخس در اولویت برنامه‌های مدیریتی شهرستان قرار دارد و همچنین بازارچه مرزی یکی از مطالبات اصلی مردم است تا در کنار گمرک راه‌اندازی شود.

 وی با اشاره به تبادل ۷ هکتار زمین با منطقه ویژه اقتصادی برای باز شدن کریدور مرزی، گفت: این تبادل برای دریافت زمین و مجوز تیرپارک انجام شد تا درآمدی برای شهر باشد و انتظار داریم این مجوز داده شود؛ زیرا دو سال است که از این محل درآمدی نداشتیم.

 شهرکی در ادامه به لزوم تجدیدنظر در طرح جامع شهری سرخس اشاره و عنوان کرد: متأسفانه طرح جدید جامع شهری سرخس به‌جای آنکه توسعه یابد نسبت به نقشه قبلی کوچک‌تر شده است.

 وی در ادامه تصریح کرد: بازگشایی خیابان ثارالله ۲۴ سال است که معطل‌مانده و اکنون نیز برای اجرای این طرح با سه خانواده درگیر هستیم و بارها برای رفع این مشکل جلسه برگزار شده است. حل این معضل نیازمند ۲۰ میلیارد اعتبار است تا بار ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) کمتر شود.

 رئیس شورای شهر سرخس خاطرنشان کرد: طرح بلوار امام جواد (ع) که بلوار ورودی شهر است از اداره راهداری به شورا و شهرداری تحویل شود تا در دو طرف از ورودی شهر تا آرامستان شهر، پارک خطی و پیست دوچرخه ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها