خبرهای داغ:
قاسمی گفت: در دهه ۹۰ اصلی‌ترین گفتمانی که بدنه دانشجویی دنبال کرد گفتمان عدالت و مبارزه با فساد بود و در دهه کنونی بسیج دانشجویی منطق خود را گفتمان پیشرفت و عدالت بیان کرده است.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۳۶
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز ۲۳مهر در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه خدا را شاکریم که در مجوعه‌ای نفس میکشیم که این مجموعه متولد خودمعمار انقلاب اسلامی است اذعان کرد: دوم آذرماه سال ۱۳۶۷ چند ماه بعد از پذیرش قطعنامه و چند ماه قبل از ارتحال حضرت امام به مناسبت هفته بسیج حضرت امام یک پیامی را صادر میکنند و در این پیام در واقع منشور حرکت بسیج دانشجویی را مشخص می‌کنند.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه عنوان کرد: حضرت امام در این پیام می‌فرمایند که امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها بسیج دانشجو و طلبه است.


 قاسمی دراین دیدار افزود: حضرت امام ثقل بحث را بر دانشگاه و حوزه نگذاشتند بلکه بر دانشجو و طلبه گذاشتند یعنی عنصر دانشجو و طلبه به عنوان اصلی‌ترین عنصر این مجموعه نقش آفرین هستند.


وی ضمن بیان منشور امام ادامه داد: همه‌ی نکاتی که حضرت امام فرمودند تنها و تنها با بسیج شدنی است از سال ۱۳۶۷ تا کنون همان منطق ادامه پیدا کرد.


رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه این مجوعه در سال‌های مختلف در ابعاد علم، سیاست، دینداری و خدمت رسانی نقش آفرینی کرده است ادامه داد: در دهه ۱۳۷۰ اصلی‌ترین جریانی که مجوعه بسیج دانشجویی با آن مواجه بود دفاع از حاکمیت دینی بود زمانی که جریان‌هایی تلاش کردند که حاکمیت دینی را مورد خدشه قرار بدهند این بسیج دانشجویی بود که در دانشگاه ایستاد.


وی ادامه داد: در دهه ۱۳۸۰ زمانی که موضوعی با اسم جمهوریت به آن تعرض شد ماموریت خود را صیانت از جمهوریت اعلام کرد؛ و همچنین در سال ۱۳۸۸ این بچه‌های بسیج دانشجویی بودند که در دانشگاه‌ها ایستادند و پاسدار جمهوریت و آرای مردم بودند.


مسئول بسیج دانشجویی کشور  گفت: دهه ۹۰ اصلی‌ترین گفتمانی که بدنه دانشجویی دنبال کرد گفتمان عدالت و مبارزه با فساد بود. در دهه کنونی بسیج دانشجویی منطق خود را گفتمان پیشرفت و عدالت بیان کرده است.


قاسمی اعلام کرد: این سال‌ها در بخش‌های مختلف کار‌های عمده‌ای انجام شده است.


وی همچنین در پایان با بیان اینکه این مجموعه اگر بخواهد به رسالت تاریخی خود عمل کند باید به داشته‌های خود افتخار کند افزود: یکی از آن داشته ها، داشتن حکومت دینی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها