خبرهای داغ:
فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: با تلاش نیروهای انتظامی در بخش‌های مختلف امنیت تامین و بستر فعالیت در عرصه‌های مختلف فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۸۹
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با قدردانی از فعالیت‌های فراجا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه برجسته‌ای در تعالیم دینی دارد و نباید در جامعه فراموش شود. 

وی افزود: بر اساس آموزه‌های قرآنی بهترین مسلمانان کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از موضوعاتی است که باید برای برقراری امنیت و رشد جامعه آن را اجرایی کرد. 

آیت الله نوری همدانی گفت: تمام تلاش مسئولان باید برای برقراری عزت و امنیت ایرانیان باشد و بر اساس تعالیم اسلامی امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از مهمترین مسائلی است که باید برای برقراری آن مسئولان تلاش کنند. 

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز ایران دستاورد نیروهای امنیتی، انتظامی و مسلح است اظهار کرد: اینکه مردم امروز در آسایش و امنیت هستند یک نعمت بزرگ است که روز به روز باید به این امنیت افزوده شود.

وی افزود: امیدواریم تمام تلاش ها، زحمات و اقداماتی که به همت شما و دولتمردان انجام می‌شود نتیجه آن تلاش‌ها و زحمات را مردم در سفره خود ببینند و عظمت و عزت مردم و کشورمان روز به روز ارتقا یابد.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت ثواب بسیاری دارد، گفت: امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر تاکید داشتند که رکن و ستون دین مردم هستند و اگر روز مشکلی رخ دهد این مردم در صف اول هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بدون امنیت و عدالت هیچ کاری در جامعه شدنی نیست، تصریح کرد: ما برای اینکه در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی موفق شویم در مرحله نخست باید امنیت را تامین کنیم و در این عرصه نیروی انتظامی رسالت اصلی رابر دوش دارد.

تشریح اقدامات پلیس در اربعین 

فرمانده کل انتظامی کشور هم در این دیدار با اشاره به به آمار تردد هشت میلیونی زائران ایرانی و اقدامات پلیس در اربعین امسال گفت: امسال با وجود افزایش تعداد مسافران، تراکم بالا، ترافیک و شلوغی جاده ها، کمترین حادثه رانندگی را در مسیر مرز‌ها داشتیم و همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا زائران سفر ایمن و خوبی را سپری کنند.

سردار احمد رضا رادان افزود: با همکاری طرف عراقی موفقیت‌های خوبی در زمینه دیپلماسی انتظامی صورت گرفت تا زائران معطلی کمتری در مرز‌ها داشته باشند.

وی گفت: با هدف سهولت رفت و آمد زائران اربعین و با موافقت طرف عراقی، گذرنامه زیارتی طراحی شد و امسال توانستیم یک میلیون گذرنامه زیارتی صادر کنیم. 

سردار رادان با اشاره به طراحی سامانه سجاد در اربعین امسال برای کنترل گیت‌های ورودی و خروجی مرز‌ها گفت: این سامانه به همت جوانان کشورمان طراحی شد و عبور و مرور زائران با سرعت و کمترین معطلی صورت گرفت و هر چند جمعیت قابل توجه بود اما مدت زمان حضور مردم در جلوی گیت‌ها چهار ثانیه بود و زمان رسیدن به گیت‌ها هم کمتر از ۱۰ دقیقه بود.

فرمانده‌کل انتظامی کشور افزود: با انجام مذاکرات عراقی‌ها را متقاعد کردیم غیر از گذرنامه عادی، گذرنامه زیارتی را نیز بپذیرند و اگر این اتفاق نمی‌افتد برخی مردم تا ۴۰ روز برای دریافت گذرنامه معطل می‌شدند؛ یک میلیون نفر گذرنامه زیارتی دریافت کردند و تلاش کردیم هزینه بر مردم‌تحمیل نشود و هزینه صدور این گذرنامه ۵۰ هزار تومان و پنج سال نیز اعتبار داشته باشد.

رادان با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، گفت: با تلاش نیروهای انتظامی در بخش‌های مختلف امنیت تامین و بستر فعالیت در عرصه‌های مختلف فراهم شده است.

قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از اقدامات پلیس در اربعین

‌مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور با قدردانی از فعالیت‌های پلیس در سهولت حضور زائران در مراسم اربعین حسینی گفت: از اقدامات ارزشمند پلیس در کنار چند دستگاه دیگر نظام در موضوع اربعین حسینی باید تشکر کرد که زمینه‌ای را فراهم کرد تا مردم با سهولت سفر اربعین را انجام دهند.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: پلیس در سایر حوادث هم با تدبیر و هوشمندی توانست مسائل و حوادث را مدیریت کند. 

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه و نیروی انتظامی ظرفیت‌های بیشماری برای همکاری در موضوعات فرهنگی دارند گفت: حوزه و پلیس تفاهم‌نامه‌هایی با یکدیگر دارند و می‌توان از ظرفیت مفاد این توافقنامه برای هم افزایی، همکاری و رسیدگی به موضوعات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور از آن استفاده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: مسائل فرهنگی مختلف و عفاف و حجاب از موضوعات مهم کشور است که باید با هوشمندی و تدبیر بیشتر به آن توجه کرد تا این مسائل در جامعه کنترل شود. 

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از نظر امکانات، تجهیزات و معیشت کارکنان باید مورد توجه ویژه تری قرار بگیرد افزود: از دولت و مجلس انتظار این است که با وجود تمام مسائل و مشکلات مالی کشور نیازمندی این نیرو را تامین کنند تا امکانات آن به روز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار