خبرهای داغ:
جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم فضای تفریحی سالم جوانان را آماج امپریالیسم فرهنگی دانست و گفت: مسئولان فرهنگی در فضای هجمه فرهنگی دشمن که از ابزار هنر برای انحراف جوانان استفاده می‌کنند، وظیفه دارند فضای تفریحی و جشن سالم را برای جوانان فراهم کنند؛ زیرا جوانان و نوجوانان جامعه ما نیاز به تفریحات سالم و سرگرمی‌های سودمند دارند.
کد خبر: ۹۵۴۵۰۶۰
|
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دشتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از قم اظهار داشت: اصولا غم و شادی که بروز و ظهور آن در مراسم عزاداری و جشن است در معارف دینی ارزش ذاتی ندارد هرچند در عرف عام شادی را تبلیغ می‌کنند یا برخی از متدینین می‌گویند انسان مومن باید در دلش غم داشته باشد اما شادی و غم ارزش ذاتی ندارند بلکه آنچه به این دو ارزش می‌دهد عوامل و اسباب غم و شادی است.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم ادامه داد: اگر انسان برای مظلومیت یک یتیم اشک بریزد، این اشک ارزش دارد و اگر برای حل مشکل یک درمانده شاد شود؛ شادی او ارزش دارد وگرنه افرادی مانند حجاج ثقفی و هیتلر از قربانی کردن انسان‌ها و مظلومین شاد می‌شدند، اما شادی این ها ارزش نداشت.

وی افزود: پس نمی‌توان نتیجه گرفت همه شادی‌ها و همه عزاداری‌ها خوب است یا بد است بلکه اهداف و عوامل شادی باید بررسی شوند، از جهتی انسان‌ها به تناسب رشد بلوغ و عقل در شادی و غم متفاوت عمل می‌کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: در مبانی دینی هم جشن و هم عزاداری وجود دارد از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه، عید غدیر است که در روایات بسیار تأکید شده است که باید نشانه‌های سرور و جشن مانند پوشیدن لباس نو، هدیه دادن، اطعام، معطر کردن، دیدار مومنان، تبریک به یکدیگر و دیگر مظاهر شادی نمایان باشد، این شادی ها هدفمند هستند و ولایت و معنویت و دیگر ارزش‌ها را تبلیغ می‌کند.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم بیان داشت: از طرفی تأکید بر عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) در ایام خاص شده است، همچنین همدردی و اشک برای مظلومان و شهدا به صورت متواتر در روایات وجود دارد این غم‌ها و گریه‌ها هم دارای اهداف متعالی است که محبت اهل بیت (علیهم السلام)، همدردی با مظلومان و فریاد بر سر ظالمان از دل این عزاداری‌ها بیرون می‌آید.

وی بیان داشت: ماه ربیع الاول در میان علما به ربیع المولود مشهور است در این ماه مناسبت‌های شاد مهمی وجود دارد که به دلیل همین مناسبت‌ها علمای دین تأکید دارند که این ماه را باید جشن گرفت که مهم‌ترین مناسبت ولادت پیامبر گرامی اسلام است زیرا حضرت محمد مصطفی (ص) بزرگ‌ترین حق حیات معنوی و انسانی در جهان خلقت دارد که باید این روز و پیامبر را در آن مولود جهان معرفی نمود همان‌طور که در روز اربعین پرچم ولایت امام حسین (علیه السلام) به جهان معرفی شد.

دشتی تصریح کرد: شروع ولایت امام عصر (علیه السلام) در روز ۹ ربیع الاول قرار دارد که جزء بزرگترین ایام شادی‌آور است. در اولین روز این ماه خداوند نشان ایثارگری و از جان‌گذشتگی را بر سینه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در لیله المبیت نصب کرد.

وی تأکید کرد: در ایام ماه ربیع الاول برای احیای نام پیغمبر و اهل بیت (علیهم السلام) باید مراسم به صورتی برگزار شود که در دل و ذهن کودک و جوان جامعه به‌عنوان روز خاطره‌انگیز تثبیت شود و همچنین دارای ثواب بسیاری است زیرا این مراسم و جشن ها دارای اهداف متعالی است، در روایات آمده که شیعیان از باقی مانده گِل ما اهل بیت آفریده شده‌اند و هم طینت ما هستند و در غم ما غمگین و در خوشحالی ما خوشحال هستند.

جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم گفت: اگر این نیاز را با تدبیر و مدیریت صحیح فرهنگی در قالب جشن و سرور سالم پر نکنیم فضا را برای دشمن خالی خواهیم گذاشت، امروز که مشاهده می‌کنیم جوان و نوجوان خلا روحی خود را با می‌خواهد با تفریح و سرگرمی پر کند وظیفه مسئولان این است آن جشن‌هایی که دارای معنویت است، پر رونق برگزار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار