سردار زهرایی در آیین افتتاح ۱۲۶۳ طرح محرومیت‌زدایی خراسان رضوی تاکیدکرد:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: افتتاح ۱۲۶۳ پروژه محرومیت‌زدایی خراسان رضوی شاید عدد درشتی باشد، اما به نسبت شأن مردم و عقب ماندگی‌ها چیزی نیست و مصمم هستیم نهضت آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را طی سه سال آینده تکمیل کنیم.
کد خبر: ۹۵۴۴۵۰۰
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

آیین افتتاح ۱۲۶۳ طرح محرومیت‌زدایی خراسان رضوی/ سردار زهرایی: مصمم در رفع آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طی سه سال آینده

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از زاوه، آیین افتتاحیه ۱۲۶۳ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در استان خراسان رضوی، با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرستان زاوه برگزار شد.

آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار طی سه سال آینده

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در این محفل جهادی اظهار کرد: اگر نگاهی از دور به تصویری که اسلام برای ما ساخته بیندازیم، خواهیم دید که جبهه استکبار همه چیز آن در حال افول است و تمدن اسلامی توسط انقلاب اسلامی روشن شد. آنجایی که حکومت اسلامی، در ابعاد مختلف جایگاه خود را پیدا کند و ساخت‌مند شود و مدل‌های خود را توسعه بدهد، با وقوع انقلاب رخ داد.

سردار محمد زهرایی بیان کرد: دشمن در حال پیاده‌سازی سناریوهای هویت زدایی ارزشی از انسان به ویژه در ایران و هویت زایی مادی گرا و توجه به جنسیت به جای فطرت است. در دوره‌ای که دشمن و نوچه‌های شیطان با تمام توان به میدان آمده، باید جایگاه خود را پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند و ما باید با آن همراه شویم افزود: انقلاب شاید به تار مویی بند شود، اما پاره نمی‌شود. ما می‌توانیم همانطور که عده‌ای در اغتشاشات سال گذشته خفه‌خون گرفتند و با وجود داشتن تریبون و داعیه انقلابی‌گری، سکوت کردند. اینکه در زمان با ولی باشیم مهم است.

زهرایی گفت: پنجره‌ی فرصت در اختیار خدمتگزاران قرار گرفته و خداوند توفیق خدمت را به همگان نمی‌دهد. پنجره فرصت همیشه باز نیست و تا وقتی توان داریم باید از آن برای خدمتگذاری به مردم استفاده کنیم. این پنجره نقطه اشتراک همه انسان‌هاست چراکه از فطرت نشأت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما متولیان باید همه ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم. یک اتفاق بد در انقلاب این بود که علی رغم سیاست‌های درست برای رفع تبعیض، اما در نظام کارکردی دولت‌ها این سیاست‌ها اجرا نشد. وگرنه نباید بعد از ۴۴ سال روستای محروم داشته باشیم. ما باید این ورق را برگردانیم و مسائل بنیادی را در روستاها حل کنیم. تا کنون سرعت تولید محرومیت و محرومیت زایی از محرومیت زدایی جلو زده بود. چراکه همیشه یک نفر سنگ می‌اندازد. اما حالا که بدنه دولت دارد شکل جهادی و انقلابی به خود می‌گیرد ما باید قطعاً برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.

سردار از تأمین آب شرب روستاها خبر داد و گفت: مشکل تمام روستاهای فاقد آب شرب بالای ۲۰ خانوار در کل کشور در یک بازه سه ساله حل خواهد شد. طرح از آبخیز تا جالیز، تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد، ساخت جاده بین مزارعی و کارگاه‌های اشتغال‌زا از دیگر پروژه‌های محرومیت زدایی است.

وی در پایان تاکید کرد: این عدد ۱۲۶۳ پروژه شاید عدد درشتی باشد اما به نسبت شأن مردم و عقب ماندگی‌ها چیزی نیست. ما اول راهیم و در این زمینه بسیار مصمم هستیم.

در ابتدای این آیین افتتاح فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زاوه با تبریک و تهنیت ایام ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: شهرستان زاوه با وسعتی برابر با ۲ هزار و ۴۳۸ کیلومتر مربع و وجود بیش از ۸۳ آبادی در جنوب خراسان واقع شده است. شهرستانی ولایی که از ابتدای انقلاب نقش مؤثری ایفا کرده‌است. وقتی انقلاب اسلامی در تربت حیدریه ۴۴ روز زودتر به وقوع پیوست، زاوه نقش مهمی ایفا کرد. مردم زاوه در دوران دفاع مقدس و ناامنی‌ها، بیش از ۲۶۲ شهید نثار نظام کردند و بیش از ۱۶۰۰ رزمنده دفاع مقدس در این شهرستان زندگی می‌کنند.

سرهنگ پاسدار حسن فرستاده افزود: شغل مردم زاوه اغلب کشاورزی و دامداری است. زاوه شهرستانی با بافت روستایی است که ۸۶ درصد ساکنان آن روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در گیر آسیب‌های اجتماعی است بیان کرد: خدمات بسیار زیادی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان صورت گرفته است. در هفته دولت نزدیک به هزار میلیارد میلیارد تومان به این شهرستان توجه شده است و مردم زاوه با وجود تمام مشکلات، در تمام مباحث سیاسی و نظامی همراهی بسیار خوبی با انقلاب داشتند. امروز، از حدود ۸۴ هزار نفر جمعیت زاوه، حدود ۴۰ درصد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد است. از مجموع ۲۰ هزار خانوار، غریب به ۷ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

فرستاده ادامه داد: ۱۰۵ گروه جهادی در شهرستان تشکیل شده و سال گذشته بیش از ۳۰۰ تن سیمان رایگان و در سال جاری نیز ۲۰۰ تن سیمان در اختیار حوزه‌های مقاومت قرار دادیم تا کار جهادی تسهیل شود. در دوران کرونا نیز بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی توسط نهادهای حمایتی سطح شهرستان توزیع شد.

فرستاده با اشاره به حضور ۱۷ گروه جهادی از دانشگاه‌های سطح تهران در شهرستان زاوه ادامه داد: این گروه‌ها خدمات شایسته‌ای در شهرستان چه در موضوعات فرهنگی و چه در موضوعات عمرانی انجام دادند که نسبت به سال‌های گذشته بسیار ویژه بود. در بحث اقتصاد مقاومتی نیز در ۴ سال اخیر به کمک همکاران، براساس منویات رهبری ۱۰۲ صندوق قرص الحسنه راه اندازی کردیم که حدود ۶ هزار نفر عضو دارد. سرمایه در گردش ابن صندوق‌ها ۲۵ میلیارد تومان است و تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ وام کارگشایی، معیشتی و… به اعضا پرداخت شده است. نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان نیز کمک خیرین به صندوق‌ها جذب شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زاوه مطرح کرد: در بحث وام بسیج سازندگی در تبصره ۱۶، تاکنون به ۱۴۰ نفر به ارزش ۱۲ میلیارد در حوزه اشتغال وام داده شده است. انتقال آب شرب به چخماق نیز توسط بسیج سازندگی ناحیه انجام شده که جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد.

فرماندار شهرستان زاوه در ادامه این مراسم گفت: شهرستان زاوه انقلابی بودن خودش را در مقاطع مختلف اثبات کرده است. در ایام ۹ دی، روستاهای شهرستان خصوصاً از بخش سلیمان مجسمه شاه را به پایین کشیدند و در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشتند که حدود ۳۰۰ جانباز و آزاده گواه این واقعیت است.

محمد وفایی نژاد ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها زاوه متأسفانه به عنوان شهرستان کم برخوردار شناخته می‌شود. ضمن حمد و سپاس بر دستاوردهای انقلاب، در عین حال باید تلاش شود با همت مسئولان انقلابی، این صفت نازیبای محرومیت از این شهرستان جدا شود.

وی با اشاره به اینکه در سایه وحدت و همدلی خوب بین مسئولان در این دو سال، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه شروع شده است گفت: در حوزه آسفالت روستایی ۵۵ روستا با وسعت ۳۰۰ هزار مترمربع به لطف خدا آسفالت شدند. در حوزه آبفا، بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان پروژه در این دو سال اجرا شده است. همچنین ۳ سالن ورزشی و ۵ چمن مصنوعی افتتاح شده و ۱۲ چمن مصنوعی و ۵ سالن در حال اجراست. اتفاقات خوبی شروع شده که با وحدت و همدلی مردم و تلاش و زحمات مسئولان شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

وفایی نژاد بیان کرد: تمنا دارم مسئولان در حوزه آبفا یار و مددکار ما باشند. در تابستان گذشته در روستای ساق ما تنش آبی و جیره بندی آب را داشتیم. با همکاری‌های صورت گرفته ۲.۵ کیلومتر خط آبرسان اجرا شده تا انشالله در تابستان آینده شاهد تنش نباشیم.

مدیرکل آبفای استان خراسان رضوی با حضور در مراسم افتتاحیه پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان زاوه گفت: امروز با حرکتی جهادی و تلاش روزافزون، شاهد به ثمر رسیدن یکی از پروژه‌های بزرگ استان هستم که مردم از آن بهره مند می‌شوند. در دولت سیزدهم حرکت ویژه‌ای با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شد و آن این بود که کارهای بر زمین مانده‌ای که سال‌ها به ثمر ننشسته بود، یعنی آبرسانی به روستاها انجام شد. آبرسانی ۱۰ هزار روستا با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بخش زیادی از آن نیز انجام شده است.

حسین امامی در مورد راه اندازی پروژه انتقال آب شهر چخماق گفت: در این پروژه ۸.۵ کیلومتر خط انتقال با ۶ میلیارد تومان اعتبار ایجاد شده است. مزیت این پروژه این است که با هزینه کم اما باکیفیت اجرا شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تنش آبی در تابستان سال آینده، حفر چاه در ساق انجام شده و انشالله قبل از فصل گرما افتتاح می‌شود. در ریگان هم ۵ کیلومتر خط انتقال مانده و انشالله دغدغه‌ای در تابستان نخواهیم داشت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار