خبرهای داغ:
همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم همزمان با روز قشر بسیج پیشکسوتان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۱۸۵
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت کانون شهید محمود احمدی تبار قم همزمان با روز بسیج پیشکسوتان در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در این همایش که همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) برگزار شد، ابتدا سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم تحلیلی از عملیات شکست حصر آبادان بیان کرد.

وی در ادامه جریان شهادت فرماندهان والامقام فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰ و نامگذاری این روز به عنوان روز قشر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز مورد بازخوانی قرار داد.

برگزاری همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم

در ادامه، سردار لک زایی پیشکسوت دفاع مقدس از فرماندهان جبهه مقاومت در سخنانی به تحلیل چرایی آغاز جنگ از سوی رژیم بعث پرداخت و گفت: دشمن بعثی به دنبال ساقط کردن و تجریه کردن نظام، تسلط بر اروند و لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، الحاق خوزستان به عراق، تصرف جزایر سه گانه و رهبری جهان عرب بود و جنگ را نیز بر این اساس آغاز کرد، اما با مقاومت ملت سلحشور ایران اسلامی به هیچیک از اهداف فوق نرسید.

وی با ارائه یک مقایسه آماری عنوان کرد: ما در جنگ ۲۱۳ هزار شهید و ۴۴ هزار اسیر داشتیم، اما دشمن ما حداقل ۴۵۰ هزار کشته و ۸۲ هزار اسیر داشت.

برگزاری همایش بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت قم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار