معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مراحل جهاد تبیین، نگارش وقایع، روایت‌نویسی و نیز ذکر حقایق است تا در غبار فریادهای استکبار رسانه‌ای که تلاش می‌کنند صدای حق به گوش مردم نرسد، از بین نرود.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۸۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، انسیه خزعلی در آیین رونمایی از کتاب «امسال قبول می‌شویم» به قلم «آزاده فرزام‌نیا» در خصوص زندگی «عفت نجیب ضیاء» که در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کتاب بخشی از خاطرات انقلاب و بخشی از خاطرات کشور را که شاید جزو بخش‌های مظلوم تاریخ انقلاب اسلامی بوده را ترسیم کرده است.

 

وی با بیان این که تاکنون شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و نظام اسلامی شده است افزود: شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت، علم و فناوری، هسته‌ای و مدافع امنیت از جمله این شهدا هستند. اکنون دفاع از هویت را داریم و هم اکنون در جنگی هستیم. تا وقتی زنده‌ایم و در حرکت هستیم دشمن دست از سر ما برنخواهد داشت و اکنون زنان و خانواده را هدف گرفته است.

مظلوم‌ترین شهدا، شهدای انقلاب اسلامی هستند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که مظلوم‌ترین شهدا، شهدای انقلاب اسلامی هستند؛ چراکه در آن دوران حکومتی نبود که از آن‌ها دفاع کند و حتی گریه و عزاداری نمی‌کردند تا دشمن‌شاد نشوند ادامه داد: وظیفه ما به نگارش درآوردن و به بند کشیدن کلمات برای ماندگاری، ثبات و پایداری رشادت و ایثار این شهدا است.

 

خزعلی بیان کرد: یکی از مراحل جهاد تبیین، نگارش وقایع، روایت‌نویسی و نیز ذکر حقایق است تا در غبار فریادهای استکبار رسانه‌ای که تلاش می‌کنند صدای حق به گوش مردم نرسد، از بین نرود.

بانوان در زمینه نگارش مقاومت بسیار قوی ظهور کردند

وی تصریح کرد: بانوان ما در زمینه این نوع نگارش، بسیار قوی و درخشان ظهور کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از زنانی که موضوعات مقاومت و پایداری را به قلم تحریر درآوردند، تقدیر کردند.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده توضیح داد: زنان ما احساسشان را باخرد و تدبیر و با نگارش ماندگار کردند و الگوی سوم زن را در همین پیام‌رسانی‌ها نمایان کردند و نیز نشان دادند که زن ایرانی با داشتن نگاه وسیع، گفتار و نوشتار تبیین‌گر و همچنین مسئولیت‌های گوناگون در خانه و اجتماع، می‌تواند برای دنیا الگوی جدیدی را ارائه دهند و نشان دهد زن می‌تواند هم خانواده را به‌خوبی اداره کند و هم نقش مؤثر تاریخ‌ساز و ماندگار داشته باشد.

چالش خانواده‌ها در جنگ

وی با بیان این که در بسیاری از جنگ‌ها در دنیا، خانواده‌های رزمندگان و کشته‌شده‌ها چالش هستند؛ اما در دفاع مقدس به دلیل نگاه ایدئولوژی، ایمان قلبی و اراده راسخ، خانواده‌های شهدا فرصت بودند و آنان انقلاب را حفظ کردند، پشتیبانی و به آن تداوم و پایداری بخشیدند، گفت: خانواده شهدای در هنگام نیاز، ایستادگی کردند و فداکاری و تحمل آن‌ها یک شهادت مستمر و یک ایثار پایدار را تصویر کرد و باید قدر آنان را دانست.

 

خزعلی با اشاره به سفر ریاست‌جمهوری به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل در خصوص حمایت از خانواده را حرکتی بسیار خوب و یکی از نقاط عطف تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری و اجرایی‌شدن آن بتوانیم از حقوق خانواده و حقوق زنان که محور خانواده هستند دفاع کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص رویداد خانواده عنوان کرد: دراین‌خصوص ۹ کارگروه به‌منظور رسیدگی به مسائل مرتبط با خانواده، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و تثبیت بخشی از مسائل فرهنگی و فرهنگ اصیل و تمدنی ایرانی‌اسلامی و رفع نواقص فرهنگی در این حوزه، تشکیل شده است که امید است همه اقشار جامعه در این راستا مشارکت کنند.

 

خزعلی ابراز داشت: در موضوعات «خانواده و سلامت» و «خانواده و بازی» و «خانواده و مهارت‌های زندگی» و «خانواده و میراث ناملموس» و «خانواده مد و لباس» نیز اقدامات خوبی در حال انجام است که امید است مردم در این حوزه‌ها نیز مشارکت را نیز داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه باید در خانواده‌ها کتاب‌خوانی به‌عنوان یک سنت خوب پیگیری شود و در خانواده‌ها سهمیه قرائت قرار داده شود و مادران و زنان ما در این امر پیش‌گام خواهند بود، ادامه داد: بانوان ایران اسلامی باید خود را مکلف کنند که روزانه صفحاتی از قرآن، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف مقاومت، داستانی، اخلاقی، تربیتی، علمی و فرهنگی را قرائت کنند و پایه‌گذار این مسئله در خانواده باشند؛ چراکه خواندن و در مرحله بعدی نگاشتن، سبب ایجاد آرامش روحی و سلامت معنوی در خانه و خانواده می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار