خبرهای داغ:
جانشین سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دفاع در همه صحنه‌ها دفاع مقدس است گفت: تنها کسی که لباس بسیجی پوشیده یا در پایگاه و حوزه بسیج کار می‌کند بسیجی نیست همه کسانی که برای سربلندی کشور کار می‌کنند بسیجی هستند و لباس کارگر لباس رزمنده دفاع مقدس است چون عرصه رزم اقتصادی است.
کد خبر: ۹۵۴۲۳۳۶
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار یوسفی جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان در مراسم گرامی‌داشت سربازان و شهدای سرباز ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه رهبر انقلاب نقش اصلی اجرای بیانیه گام دوم انقلاب را بر دوش جوانان گذاشتند اظهار داشت: در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب اسلامی نقش جوانان در برهه های مختلف تاریخ انقلاب نقش تعیین کننده‌ای است.

وی عنوان کرد: اولین مرحله پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل در سال ۴۱ فرمودند سربازان من در گهواره هستند و همانان در سال ۵۷ این انقلاب را به پیروزی رساندند و در فتنه‌ای که سال گذشته کشورهای غربی رقم زدند و خواستند انقلابی به پا کنند که تیرشان به سنگ خورد.

یوسفی با بیان اینکه چرا جوانان در آن مقطع به ندای رهبر امام راحل لبیک گفتند و با حضور پرشورشان در صحنه و وحدت کلمه توانستند رژیمی را که تا دندان مسلح بود و به عنوان ژاندارم منطقه شناخته می‌شد را سرنگون کنند؟ افزود: رژیم شاهنشاهی ژست نظامی خشنی برای کشورهای متخاصم نداشت بلکه ارتش شاهنشاهی فقط بر علیه مردم خود می‌توانست خشونت به خرج دهد جوانان در همان جامعه زندگی و در مدارس و دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند.

وی ادامه داد: فضای جامعه فضایی بود که جوانان تحمل نکردند و سخن امام و روحانیت را به درستی درک کردند چون مملکت ما بر مبنای احکام اسلام بود و مردم ما با اعتقادات اسلامی بسیار قوی و ریشه‌دار بودند به این دلیل که اعتقادات اسلامی مردم قوی بود سخنان امام را فراگرفتند و شهدای زیادی در راه پیروزی انقلاب تقدیم کردند و سپس صدام ملعون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی ۸ ساله را بر علیه کشور ما رقم زد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با اشاره به اینکه چرا جنگ را برعلیه ایران اسلامی تحمیل کردند؟ افزود: در آن دوران دو ابر قدرت در دنیا وجود داشت ابرقدرت شرق شوروی سابق و ابر قدرت غرب آمریکا دو کدخدای دنیا بودند کشوری به نام ایران، نظام جمهوری اسلامی را پایه‌ریزی کرد و امام راحل آن زمان تودهنی محکمی به ابرقدرت شرق و غرب زد که تا آن زمان سابقه نداشت که کشوری ایجاد شود که این دو ابر قدرت را قبول نداشته باشد و این برای آنها قابل قبول نبود.

وی خاطرنشان کرد: کشورها به سلطه‌گر و سلطه پذیر تقسیم می‌شدند و ایران باید الزاماً سلطه پذیر می‌شد شعارهای اول انقلاب " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بود که این شعار نظام سلطه را عصبانی کرد و آنها در جریان پیروزی انقلاب هر کاری که توانستند بر علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و دنبال انتقام بودند تا صدام که بهترین گزینه بود را پیدا کردند آنان صدام قدرت طلب و منفعت طلب را تحریک کردند و جنگ را به راه انداختند.

یوسفی یادآور شد: صد کشور مطرح جهان صدام را پشتیبانی همه جانبه کردند و اینکه کل جهان در جنگ تحمیلی در مقابل ما ایستاده بودند سخن گزافه نیست امام راحل که فرمانده کل قوا در زمان جنگ بود با تکیه بر جوانان و مردم جنگ را اداره و به پیروزی با افتخار رساند که در طول تاریخ کشور سابقه نداشته است. در گذشته بعد از جنگ بخش زیادی از خاک کشور را با قراردادهای ننگینی که پادشاهان می‌بستند تقدیم بیگانه می‌کردند تنها جنگی که با دفاع مقدس به پیروزی رسید جنگ هشت ساله بود که یک وجب از خاک کشورمان در اختیار بیگانه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس جوانان ما در موضوعات مختلف کشور را به پیش بردند گفت: در دوران سازندگی مهندسان جوان پروژه‌های مختلف را در دست گرفتند و در پیشرفت صنعت موشکی اکثریت دانشمندان در هوافضای سپاه جوانان هستند این صنعت را با افتخار به جایی رساندند که بخش اعظمی از بازدارندگی کشور مدیون این صنعت است. در صنعت هسته‌ای دانشمندان جوانی همچون شهید احمدی روشن نمونه‌ای بارز از جوانان در این عرصه افتخارآفرین است و در فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی جوانان سردمداران این عرصه هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضاعلیه السلام استان افزود: در پیشرفت‌های علمی و صنایع مختلف نیز از سلول‌های بنیادین تا پیشرفت‌های نظامی و غیره نقش جوانان تعیین کننده است.

وی متذکر شد: آنهایی که سال گذشته از خارج از کشور ائتلاف کردند و تحت عنوان گروه‌های اپوزیسیون این نظام در حالی که در عقاید و افکار با هم اختلاف داشتند اما به ظاهر با هم ائتلاف کردند دنبال این هستند که جوانان این کشور را ارزان بخرند دقت داشته باشید که به راحتی گول دشمن را نخورید.

یوسفی با بیان اینکه دفاع مقدس هشت سال نبود بلکه ۴۵ سال است که دفاع مقدس ادامه دارد گفت: ما همواره در حال جنگ و دفاع هستیم و دفاع در همه صحنه‌ها دفاع مقدس بوده است هر جوان و بزرگسالی و هر کسی در هر سنگری خدمت می‌کند بسیجی است تنها کسی که لباس بسیجی پوشیده یا در پایگاه و حوزه بسیج کار می‌کند بسیجی نیست همه کسانی که برای سربلندی کشور کار می‌کنند بسیجی هستند و لباس کارگر لباس رزمنده دفاع مقدس است چون عرصه رزم اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ با داعش که در عراق و سوریه شکل گرفت داعش چهره وحشیانه‌ای از خودش به نمایش گذاشت که افرادی گمان می کردند پاسداران قدیمی که بازنشست شدند جوانان و بسیجیان جدید قادر نخواهندشد داعش را مهار کنند در طول رزم جانانه‌ای که در جبهه مقاومت شکل گرفت و لشکرهای فاطمیون و زینبیون تشکیل شد شاهد بودیم جوانان در کنار کهنسالان نقش آفرینی کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در همه صحنه‌هایی که دشمن برای ما ایجاد کرده جوانان کارنامه قابل قبول و درخشانی گرفتند که دشمن سعی در مخدوش کردن آن دارد جوانان ما معتقد به اسلام و انقلاب هستند و کشورشان و دینشان را دوست دارند بخش عظیم راهپیمایی اربعین حسینی جوانان بودند که برای زنده نگه داشتن دین خدا و ایام الله در این راه گام برمی دارند.


وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دو موضوع به اوج رسید غیرت دینی و انقلابی بود به منظور دفاع از ناموس و وطن و انقلابی که مردم بدست آورده بودند.


یوسفی در پایان گفت: امروز که سالها از دفاع مقدس گذشته دشمنان قسم خورده نظام با امپراتوری رسانه ای که در اختیار دارند غیرت دینی و انقلابی مردم و جوانان ایرانی را هدف قرار دادند. در حالیکه شهدا توصیه به عفاف و حجاب و ولایت پذیری و دفاع از کشور داشتند امروز دشمنان می خواهند با رواج بدحجابی در جامعه غیرت را از جوانان ما بگیرند حواسمان جمع باشد که دشمن برای جوانان نقشه دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار