مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برای تداوم مقاومت باید همواره از داشته‌های ایمانی و انقلابی خود صیانت کنیم تا مورد غفلت، فراموشی و یا تحریف قرار نگیرند.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۴۰
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد حضرت زینب (س) برگزار شد، طی سخنانی درباره چرایی وقوع جنگ تحمیلی از سوی عراق به سرکردگی صدام حسین در سال ۱۳۵۹ اظهار داشت: ۴۳ سال قبل؛ در قطعه‌ای از جغرافیای جهان به رهبری پیر عارف، امام خمینی (ره)، انقلابی به وقوع پیوست که به دنبال آن محمدرضا شاه از ایران اخراج و رژیم پوسیده و منحط پهلوی به زباله‌دان تاریخ پیوست.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال سقوط رژیم پهلوی؛ نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و توسط مردم پی‌ریزی شد، افزود: در چنین ایامی، کشور ایران در حال بررسی و تصویب یک قانون اساسی جدید و ایجاد تشکیلات متعدد و تازه‌ای بود.

ضرورت اطلاع جوانان از عقبه تاریخی انقلاب

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه جوانان و نسل جدید کشور باید از عقبه حادثه تاریخی انقلاب مطلع باشند، تأکید کرد: این رویداد یک خیزش اجتماعی و دینی بر علیه نظامات تحمیل‌شده بشری آن زمان یعنی دو بلوک شرق و غرب، با محوریت شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود. به بیان دیگر؛ شعارهای انقلابی ملت ایران با داشتن یک ظاهر زیبا، در باطن منافع برخی گروه‌ها، در داخل و خارج از کشور، را به خطر انداخته بود که مصداق بارز این نکته در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: استکبار فرد احمق و ابلهی مثل صدام را به طمع انداخت تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را، با اختلاف‌انگیزی در زمینه مالکیت بر اروندرود یا شط‌العرب، از پا دربیاورد.

یوسفعلی‌زاده در تشریح اهداف جنگ تحمیل‌شده از سوی رژیم بعث عراق بر علیه جمهوری اسلامی گفت: نظام سلطه از تحریک صدام برای جنگ بر علیه ایران سه هدف را دنبال می‌کرد اول؛ تسویه حساب اختلافات مرزی بین دو کشور ایران و عراق از سوی صدام، دوم؛ فروپاشی نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی و سوم؛ تنبیه ملتی که شعارهایی سر می‌داد که سایر ملل دیگر را بر علیه نظام سلطه تحریک می‌کرد.

تحقق خواسته‌های اولیای دین، امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران

وی در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود اظهار داشت: پس از گذشت ۴۳ سال از وقوع جنگ تحمیلی؛ به‌رغم خواست دشمنان جمهوری اسلامی و مردم ایران هیچ یک از سه هدف یاد شده محقق نشد؛ اما بالعکس؛ در طول این سال‌ها هرآنچه که اولیای دین، امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران خواستند محقق شد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه صحبت خود با اشاره به اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر خنثی‌سازی ۳۰ انفجار هم‌زمان در تهران و بازداشت ۲۸ تروریست توسط سربازان گمنام امام‌زمان (عج) ابراز داشت: در طول ۴۳ سال گذشته؛ جمهوری اسلامی ایران هم پیروزی داشته و هم تلفات چراکه طرف مقابل ما بی‌ظرفیت و ناتوان نبوده است. بر اساس اسناد، مدارک، قرائن، شواهد و گزارش‌های متعدد اطلاعاتی و عملیاتی؛ ساعت و یا لحظه‌ای نبوده است که نظام سلطه از اخلال یا توطئه‌ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دست برداشته باشد. اگر در طول این سال‌ها خواست دشمنان محقق نشده بدان خاطر است که امدادهای الهی و هدایت امامین انقلاب اسلامی همراه ملت ایران بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه در جهاد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر روی بندگان خاص خداوند باز بوده و تاکنون ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: خداوند وعده داده ملتی که اهل جهاد و تأسی به اولیای دین باشد؛ پیروز است. البته این وعده الهی تا زمانی ادامه دارد که ما هم در این مسیر در حال حرکت باشیم و باید بکوشیم تا در زمره افراد منتخب خداوند باشیم.

چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادآور شد: دوران حکومت قاجار و رژیم پهلوی به‌دنبال‌داشتن حکام نالایق در رأس امور کشور موجبات ذلت ملت ایران را به همراه داشته است. بر اساس نقشه‌های اسنادی از کشور ایران؛ بیش از ۷۰ درصد اراضی این کشور به‌موجب عقد قراردادهایی ننگین، تجزیه شدند که به دنبال این جدایی بخشی از جمعیت هم از کشور جدا و به کشور دیگری ملحق شد. این در حالی است که در ۴۳ گذشته جمهوری اسلامی ایران از داشته‌های ایمانی، خاک و ناموس خود دفاع کرده است و از این دفاع سربلند بیرون‌آمده است، به همین جهت در چنین ایامی بایستی از حماسه‌سازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شود.

یوسفعلی‌زاده در تکمیل این بخش از صحبت خود اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس در حالیکه آحاد امت حزب‌الله لباس رزم پوشیده بودند و به دفاع از ناموس ایران اسلامی می‌پرداختند برخی از افراد بودند که دامان خود و خانواده‎شان را از گزند این خطرات به‌دور نگه می‌داشتند.

مسیر شهدا مقاومت و ایستادگی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسیر شهدا مقاومت و ایستادگی است، در ادامه تصریح کرد: این مسیر، همان مسیری است که امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشتند و بعد از ایشان فرمانده معظم کل قوا اهتمام به آن را توصیه می‌کردند؛ چراکه مقاومت ارزشمند و سازش نکبت‌بار است. برای تداوم مقاومت باید همواره از داشته‌های ایمانی و انقلابی خود صیانت کنیم تا مورد غفلت، فراموشی و یا تحریف قرار نگیرند. انقلاب اسلامی ایران دارای مبانی مشخص و آرمان‌های مقدسی است که برای ادامه مسیر در گام دوم انقلاب باید بر روی آن‌ها ثابت‌قدم بمانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همچنین در ادامه صحبت خود با اشاره با سالروز آغاز امامت امام‌زمان (عج) گفت: امید است که بتوانیم افتخار سربازی امام عصر (عج) را داشته باشیم و این مهم محقق نخواهد شد جز اینکه از ولایت‌فقیه تبعیت کنیم تا زمینه عاقبت‌بخیری ما فراهم شود.

در این مراسم گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای سرود پرداخت و در ادامه از تعدادی از پیش‌کسوتان دفاع مقدس و خانواده شهیدان محله شهید بهشتی مشهد تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها